Slava Zaitsev. Foto: Scanpix


Alena Akhmadullina. Foto: Vida Press

Nooremaid disainereid inspireeris riigi ajalugu. Näiteks kasutas disainer Dasha Gauser kollektsioonis Mendelejevi tabeli mustreid ning Dima Neu kangamustrites särasid Kremli tähed.


Dasha Gauser. Foto: Scanpix

Paljuski on patriotistlikke elemente sisaldavad kollektsioonid suunatud just Venemaa turule, kuid kas ka rahvusvaheline klient kannaks Venemaa kultuurist mõjutatud loomingut?

Märtsis moenädala raames Moskvas aset leidnud Fashion Futurumi konverentsil julgustasid Itaalia Vogue’i skaut Sara Maino ja disainiplatvormi Not Just A Label looja Stefan Siegel noori disainereid inspireeruma just kohalikust kultuurist. Nagu mainitud, siis mitmed mõjukad disainerid juba teevad seda, kasutades kollektsioonides Vene kultuuri traditsioonilisi kangaid või selgelt äratuntavaid patriootlikke elemente. See peegeldab hästi Venemaal viimasel kahel aastal taas tõusuteel olevat rahvuslust, sest vaatamata majandusraskustele on tekstiili- ja moetööstus pidevas arengus.

Konverentsil arutati ka praegust majandussituatsiooni, mis mõjutab tugevalt kohalikke disainereid ja rahvusvahelist moekaupade müüki. “Me ekspordime suures koguses õli, aga saaksime müüa ka moodi,” rääkis Mercedes-Benz Fashion Week Russia president Alexander Shumsky. “Olen kindel, et see juhtub juba sel aastal, sest sellest oldakse huvitatud ja inimesed mõistavad, et mood võiks olla osa ekspordist.”

Kuidas saab Venemaa valitsus veel edukamalt kohalikku moe- ja tekstiilitööstust toetada? Konverentsil leiti, et seda saaks teha läbi toetuste just neile ettevõtetele, kes loovad high-tech tooteid, mis sobivad hästi ekspordiks. Lisaks tuleks lihtsustada ka eksporditoodete logistikat ja pikemas plaanis ka looma toimiva rahvusvahelise e-kaubanduse platvormi.

Valitsuse poolt toetatud Russian Fashion Council toetab disainereid, et nad saaksid näidata oma kollektsioone moenädalal ning sel aastal viiakse läbi ka võistlus, mille võitja saab auhinnaks 100 000 € väärtuses “teenuseid ja võimalusi” nagu kollektsiooni tarbeks mõeldud kangas või kaetakse moe-show korraldamise kulud.

Vene disainerite jaoks on magusaks klientuuriks just kõrgklass, kes ostis varasemalt rahvusvaheliselt tuntud disainerite loomingut, aga on nüüd hakanud hindama ka kohalikku disaini.

Allikas: Fashionista