3 kavalat asja, mis tekitavad piinavat magusaisu (ja kuidas sellest vabaneda)


Foto: Unsplash.com

Kui soovid igapäevaselt vähem suhkrut tarbida, pead hoidma eemale järgnevatest kiusatustest – lemmikkohvik, magusaletid ja ahvatlevad Instagrami toidufotod. Mõned isutekitajad on aga veelgi salakavalamad…

Tarbid liiga palju kofeiini. Topeltespresso teel tööle võib põhjustada rohkematki kui süstida sinusse päevaks vajalikku energiat. Hiljutine uuring leidis, et kofeiin võib peita ära magusa maitse, mistõttu tunduvad mõned toidud vähem magusad, kui need tegelikult on. Seetõttu võid aga rohkem suhkrut tarbida, et oma magusavajadust täielikult rahuldada. Kui tunned, et sul tekib magusaisu just pärast hommikust kohvi, on aeg vahetada topeltespresso tavalise kohvi vastu.

Tarbid kunstlikke magusaineid. Kas teadsid, et kunstlikud magusained on kordades magusamad kui suhkur ja nende tarbimine harjutab su maitsemeeled ülimagusate maitsetega ära. Nii aga ei tundu puuviljad ja vähem magusad toidud piisavalt magusad ja isu säilib.

Sööd valesid süsivesikuid. Glükeemiline indeks mõõdab, kuidas teatud toidud mõjutavad veresuhkrutaset. Kõrge glükeemilise indeksiga toidud nagu valge sai, saiakesed ja küpsised tõstavad peale söömist veresuhkrutaseme koheselt kõrgeks ja seejärel viivad selle väga madalale. Kui veresuhkru tase on väga madal, hakkab su keha nõudma kiiret parandust läbi suurenenud magusaisu. Proovi süüa sellist toitu, mis hoiab veresuhkru taseme keskmisel tasemel ehk tõsta taldrikule rohkem puuvilju ja köögivilju, kinoad, pruuni riisi ja täisteratooteid. Nii ei teki sul ootamatut isu šokolaadi või sõõrikute järgi.

Allikas: Health.com

Kommenteeri!


Reklaam