5 tervislikku ja valgurikast vahepala, mida poeletilt kaasa haarata


Foto: Shutterstock

Hoolimata kiirest tööpäevast ei tohiks unustada tervislikku toitumist, mille juurde kuuluvad ka tervislikud vahepalad. Et ka kiire snäkk kõhtu toidaks, võiks eelistada valgurikkaid tooteid.

Valgud on meie keha peamiseks ehitusmaterjaliks, mida organism kasutab rakkude kasvatamiseks ja uuendamiseks. Valgud on ka head energiaallikad. Neid tarbides kulutab meie keha palju rohkem energiat, säilitades ja kasvatades seejuures meie lihasmassi. Valgurikkad vahepalad peletavad toidukordade vahel ka näljatunnet ja nii püsib täiskõhutunne oluliselt kauem.

Valgud jagunevad laias laastus kaheks: loomse või taimse päritoluga valkudeks. Täisväärtuslikeks valkudeks peetakse just loomseid valke: juustu, piima, muna ja liha. Tera- ja kaunviljad, pähklid ning seemned on taimsed valguallikad. Täisväärtusliku ja tervisliku toitumise puhul tuleks aga tarbida mõlemat tüüpi valke.

Erinevad valgurikkad toiduained ei ole enam tarbijate soovidest tulenevalt pelgalt fitnessipoodide kaup. Kohe tarbimiseks mõeldud valgutooteid võib leida igast toidupoest ja tootekategooriast, olgu selleks küpsetised, jahud, piimatooted või hoopis midagi muud. Kasvava trendiga on liitunud ka järjest enam kohalikke tootjaid, mida kinnitab ka aina suurenev toodete valik. Kõige rohkem valgutooteid leiab jookide hulgast, alustades smuutidest kuni spordijookideni välja.

Siin on mõned ideed, kuidas igapäevaselt tarbitavat valgukogust suurendada – valgurikkaid vahepalasid valides on see lihtne.

Mandlid – vahepala, mida on mugav kaasa haarata ja süüa otse pakist, muretsemata pesemise või koorimise pärast. Mandlid sisaldavad palju kasulikke valke ja kiudaineid ning tervislikke rasvhappeid. Nendes olevad K- ja D-vitamiin tugevdavad luustikku ning liigeseid. Mandlite söömine aitab ennetada südamehaigusi ja langetada kolesteroolitaset. Lisaks on neis palju kaaliumi, kaltsiumi ja rauda.

Juustupulgad – toitev ja maitsev vahepala võib koosneda näiteks juustupulkadest ning viinamarjadest. Suure kaltsiumi- ja kiudainete sisaldusega juustupulgad peletavad näljatunnet just toidukordade vahepeal. Tänu lihtsalt avatavale pakendile on neid ka mugav poeletilt kaasa haarata ja n-ö käigupealt tarbida.

Kuivatatud liha – lihaarmastajatele sobib proteiinirohkeks vahepalaks vinnutatud liha, näiteks veise-, kana- või kalkuniliha. Käepärases pakendis vahepala on ka hea ja lihtne käekotti või jopetaskusse mahutada. Kuivatatud liha valides loe pakendit ja veendu, et tootele ei ole lisatud liialt soola, suhkrut ega maitsetugevdajaid.

Röstitud kikerherned – suure valgu-, raua- ja magneesiumisisaldusega vahepala. Vähese soola ja õliga röstitud kikerherneid on lihtne valmistada ning tööpäevaks kaasa pakkida. Lisaks sobivad kiudainete rohked kikerherned ka veidike suurema isuga tarbijale.

Valgujook – suure valgusisaldusega ja toiteainerikka toote leiab pea iga toidupoe joogiletilt. Väikeses pakendis ja keeratava korgiga valgujooki on hea ning mugav tarbida, kui nälg näpistab. Erineva maitsega valgujoogid pakuvad ka mõnusat vaheldust valgutoodete tarbijale.

Kommenteeri!


SISUTURUNDUS Vali kaunis pesu pulmapäevaks, mesinädalateks ja argipäevaks!