7 ilu- ja moemaailma ametit, mille olemasolust sul varem aimugi polnud


Foto: Shutterstock

Kosmeetikakeemikutest e-kaubanduse fotograafideni – veebiväljaanne Fashionista rääkis inimestega, kes teevad üliolulisi, kuid kaadri taha jäävaid töid.

See, et mõni amet on teisest silmapaistvam ja tuntum, ei tähenda kuidagi, et see oleks teistest olulisem. Leidub rohkelt „kaadritaguseid“ ameteid, millele moe- ja ilumaailm otseselt toetub. Kosmeetikakeemik ei pruugi küll Instagramis sama kuulsaks saada kui staaride juuksur, kuid see, mida ta teab ja teeb, ei ole ilutööstuse vaatevinklist tunduvalt vähem tähtsam. Sa ei pruugi küll teada, kes on sinu lemmiku brändi taga olev copywriter, kuid tegelikult on neil brändi näo kujundamises lahutamatu roll.

Kes siis on need tegelased, kes esmajoones pähegi tulla ei pruugi? Loe edasi ja tutvu inimestega, kes teevad kõike, alates kangaste värvide loomisest kuni ilutoodete arendamiseni.

Video DP

Sotsiaalmeediasse kvaliteetse sisu loomine on üha olulisem. Seda mõistavad nii moeblogijad kui luksusbrändid, seega on just loominguliste videograafide töö üha enam hinnas. Teisisõnu mängib DP ehk director of photography sisuloomes sama tähtsat rolli kui näitlejad ja produtsendid.

DP roll on luua pilt,“ sõnab Geoff Boothby, Los Angeleses asuva Shark Pig agentuuri filmilooja, kelle klientide hulka kuulub näiteks ka Gillette. „DP võtab produtsendilt juhiseid, otsustab, kuidas kliendi soov ja nägemus reaalsuseks muuta ning jagab näpunäiteid ka näiteks kaameramehe assistendile, kuidas parima tulemuse saamiseks valgust sättida.“ Vahel täidab DP aga korraga mitut rolli ning loob kogu videolõigu või foto üksinda, kaasaarvatud selle järeltöötluse.

Selle ametipostini jõudmine võib olla väga individuaalne. Boothby alustas dokumentaalfilmide loomisega, vahepeal tegi videoid pulmadest ning lõpuks jõudiski ilu- ja moemaailma reklaamvideoteni.

Kosmeetikakeemik

Selle inimese tööks on sõna otseses mõttes toodete loomine. Ni’Kita Wilson, kes töötab juuksehooldusbrändis Aware Products. ütleb, et tema töö võib laias laastus jagada kolmeks: taustauuring, trendide uurimine ja toodete loomine. Taustauuring hõlmab endas kindlaks tegemist, et toode, mida looma hakatakse, ei ole turul juba patenteerituna olemas. Lisaks peab otsustama, missugused koostisosad soovitud tootesse kuuluma hakkavad. Trendide uurimine võib lisaks ilu- ja moemaailma uudistega kursis olemisele tähendada ka koostisosade edasimüüjatega suhtlemist.
Viimaseks sammuks ongi reaalne toote loomine. Ni’Kita sõnul peitub tema töö võlu just selles osas. Võimalikku toodet testitakse korduvalt ning seda täiendatakse kuni on jõutud ideaalse lõpptulemuseni.

Naturaalsete värvide looja

Kui sind huvitab loomingulise moemaailma köögipool, kuid sa ei soovi otseselt oma brändi asutada, võid saada inspiratsiooni mõnelt selliselt inimeselt nagu Maria Elena Pombo. Pärast Parsonsi ülikoolis moedisaini õppimist sai Maria tehnilise disaineri töö Michael Korsi moemajas. Vabal ajal hakkas ta naturaalsete värvidega katsetama, et aidata oma poiss-sõbral isevalmistatud kotte luua.

„Ma arvasin, et looduslikud värvid on väga õrnad, kuid tegelikult tulid need väga erksad ning ma armusin sellesse protsessi koheselt,“ ütleb ta. Peagi asutas naine Brooklynis naturaalsete värvide stuudio nimega Fragmentario. Selle raames pakub ta värvimise teenust meelelahutusmaailma kõikvõimalike rekvisiitidele, tehes koostööd erinevate artistide ja teatritega. Lisaks sellele tegeleb ta ka koolituste tegemisega.

„Minu lemmikuteks värvide allikateks on avokaadoseeme ja sibulakoor,“ ütleb ta. „Pean olema loominguline ja palun tihti ka sõpradel oma avokaadoseemned ja sibulakoored alles jätta. Samuti saan neid tihti supermarketite jääkide seast. Kui inimesed, kes minu tööst ei tea, näevad mind suure kuhja seemnete ja koortega, tekib neil huvi, miks ma küll sellist rämpsu kogun...“

Copywriter

Kas oled kunagi netipoodides surfates mõelnud, kuidas sinna toodete kirjeldused jõuavad? Kõikide nende taga on copywriter’id – moetekstide varjatud kangelased.

Sharon Weissburg on tekstide koostaja ja toimetajana töötanud mitmete tuntud brändide juures. „Arvasin algselt, et tahan saada ajakirjanikuks, kuid pärast mitmeid katsetusi nii uudiste kui pikemate tekstide kirjutamisega sain aru, et raamatut ma veel kirjutada ei taha, aga miski muu mulle ka ei sobi. Olin eksinud,“ sõnab ta. Koolijärgse praktika raames kirjutas Sharon lühikesi reklaamtekste veebipoodidele ja see avas ukse copywriter’i karjääri suunas.

Nüüd kirjutabki ta luksusmoebrändidele tekste ja jumaldab seda. „See on hea töö, mis hoiab sind tegevuses, kuid ei muutu ka niivõrd koormamaks, et sa enam enda lõbuks kirjutamist ei naudiks.“

Tootearendaja

Kes mõtleb välja Maybelline’i ripsmetuššide pakendite värve või kes otsustas, et Narsi kultuspõsepuna nimeks saab just Orgasm? Selliste otsuste eest tuleb tänada tootearendajaid.

Ühe Urban Decay tootearendaja Amy Zunzunegui sõnul on tootearenduse meeskondade töö luua toodete kontseptsioonid ja seda ideest kuni teostuseni. Tema konkreetses töös näeb see ette idee, pakendi, disaini, koostise, toonide, nimede, logode ja muu kujunduse loomist. „Toodetele nimede andmine on ehk minu töö veidraim osa,“ sõnab ta. „Urban Decay on tuntud ekstravagantsete toonide nimede poolest, seega võib vaid ette kujutada, missugused on need, mis lõpptootele ei jõua.“

Arhivaar

Kultusbrändide puhul on oluline elus hoida nende nostalgilist minevikku. Kunagi ei tea, millal tekib plaan taaselustada mõni vana toode või anda uus hingamine mitmekümneid aastaid vanale reklaamkampaaniale. Just siin tulevad mängu arhivaarid.

Erin Narloch juhib arhivaaride tiimi Reebokis. „Meie fookuses on Reeboki ajaloo kogumine, kaitsmine ja uurimine, et see saaks brändi jätkusuutlikult toetada,“ sõnab ta. „Meie tiimi spetsialistid keskenduvad kindlatele arhiveeritud kollektsioonidele, ükskõik, kas see puudutab konkreetseid tooteid nagu jalanõusid või reklaame ja promomaterjale.“ Kogu info kogutakse ajaliselt kokku, et iga toote sünniloo juurde tagasiminek oleks lihtne.

Kuigi Erini töö brändi ajalooga mõjutab paljuski selle tulevikku, on tema enda minevik kunstiajaloos ja muuseumites. „Mind köidavad võimsad tooted ja lood, mida nad endas kannavad,“ sõnab ta

E-kaubanduse fotograaf

Paljud teavad tuntud moefotograafe nagu Mario Testino, Petra Collins ja Bruce Weber, kuid moe- ja ilumaailmas on üks fotograafiažanr, mis saab tunduvalt vähem tähelepanu – e-kaubanduse tootefotograafid.

Selleks, et riideese või muu toode fotol hea välja näeks, on vaja näha palju vaeva. „Kasutan teatud valgustehnoloogiaid, et valgus igal tootefotol ühtlane oleks,“ sõnab Matthew Evans, kes on töötanud nii Calvin Kleini, Coachi kui Nike’i toodetega. Tavalisel tööpäeval pildistab ta 20 kuni 80 toodet.

Evans pildistas alguses hobikorras, kuid ajapikku sai sellest täiskohaga töö. Oma igapäevatöö kõige ootamatuma asjaolu kohta ütleb ta aga järgnevalt: „Miskipärast jõuavad stuudiosse pildistamistele kaasa alati koerad!“

Allikas: Fashionista

Kommenteeri!


Reklaam