7 üllatavat asja, mida enne magamaminekut kindlasti teha ei tohiks


Shutterstock Shutterstock

Sa sulged arvuti ja/või televiisori, paned telefoni endast eemale ja poed teki alla. Nüüd ootad und, aga see ei jõua kuidagi sinuni, juba mitmeid tunde. Jäta meelde 7 tegevust, mis kosutava ööune magamistoast eemale peletavad ja mida õhtuti vältida.

Kuum vann
Kuumas vannis mõnulemine võib tunduda toreda lõpuna pikale ja väsitavale päevale, kuid mõtle siiski lausa kaks korda, enne kui vanni hüppad. Inimese kehatemperatuur langeb enne magamaminekut veidi, see rahustab ja muudab uniseks. Kehatemperatuuri tõus (kuumas vannis olles) aga muudab meid erksaks. Selleks, et öösel hästi magada, ära jäta vanniskäiku vahetult une-eelsele ajale. Tee seda varem.

Šokolaadi söömine
Selles, et sa end vahel pärast õhtusööki millegi magusaga hellitad, pole midagi taunimisväärset. Kuid tee seda vähemalt paar tundi enne magamaminekut. Šokolaad sisaldab kofeiini ja suhkrut, mis ergutavad sind liialt ega lase sul uinuda.

Koeraga mängimine
Koera paitamine on igati teretulnud ja see isegi rahustab ning soodustab uinumist. Kuid täistuuridel mängu ülesvõtmine enne ööunele jäämist pole just arukas. Tehke selle asemel pärast õhtusööki hoopis üks pikk ja rahulik jalutuskäik nii, et voodisse mineku ajaks oleksite mõlemad valmis puhkama.

Klaasike veini
Me ei püüa sugugi sundida sind harjumuspärasest õhtusest veiniklaasist loobuma, kuid kui sul on unehäired, on parem alkoholist loobuda vähemalt kaks tundi enne oodatavat uinumist. Miks? Esiteks lööb alkohol unerütmi segamini (pärast klaasikest veini ärkad tõenäoliselt kesköö paiku ega suuda enam uinuda) ja teiseks on alkohol diureetikum, mis sunnib sind paar tundi pärast uinumist üles tõusma ja tualetti minema.

Trenn
Trenni all peame siinkohal silmas igasugust kardiotreeningut. Jooga ja mediteerimine on täielikult sobivad, kuid selline treening, mille käigus südame töö enne uneaega oluliselt kiireneb, pole hea mõte. Organism toodab sellise trenni käigus hulgaliselt adrenaliini ja see paneb su linade vahel vähkrema. Kui lähed magamaumbes õhtul kell 10, püüa trennis ära käia maksimaalselt kaks tundi varem.

Tee joomine
Sarnaselt kohviga muudab ka tee (mis võib sisaldada kofeiini) su erksaks. Isegi taimetee joomine vahetult enne voodisse minekut pole kuigi hea mõte – pead siis öösel WC-sse minema. Püüa vähemalt tund aega enne uinumist mitte midagi (ka vett mitte) juua. Oma keha võid vedelikuga varustada päevasel ajal.

Sõbrale sõnumite saatmine
On hea, kui kõik päevased tegevused saavad õhtuks korralikult lõpetatud. Kui sa aga reede õhtul umbes kell kümme sõbrale sõnumi saada, siis mis juhtub? Tema vastab miljoni emotikoniga ja teatab, et istub kusagil pubis. Enne kui arugi saad, on teie sõnumivestlus mitme tunni pikkuseks veninud. Uni ongi läinud. Sellised vestlused võivad jääda järgmisesse päeva. Me lubame.

Allikas: PurwWow

Kommenteeri!


Reklaam