Tekitab häid emotsioone

„Vaateakende loomisel on põhiline eesmärk inspireerida ja julgustada inimesi olema uuendusmeelsemad ja loomingulisemad. Soovime tekitada möödujates häid emotsioone ja panna neid hetkeks peatuma. Kui inimene võtab akende juures sammu aeglasemaks ja tunneb huvi, on juba see suureks tunnustuseks,” tutvustab Haasma.

„Akende juures peame kindlasti silmas, et seal oleksid kõige uuemad ja põnevamad kaubad. Harv ei ole ka selline juhus, kus vaid mõni tund pärast uute akende avamist peame osa tooteid välja vahetama, sest kliendid soovivad need ära osta.”

Nagu iga teise ruumi kujundamisel, on ka akende puhul oma spetsiifika. „Samas räägib iga väljatöötatud kampaania ja teema hoopis erinevat keelt, mis suunab ka akende kujundamist. Näiteks jõulud on alati pigem külluslikumad, viimane Eesti disaini kampaania soosis rohkem minimalistlikku lähenemist.”

Pai meeltele ja hingele

Kõige erilisemateks peab Haasma 2012. aasta jõuluaknaid, kus peale särava pühadekauba said inimesed näha ka Ahhaa keskusega koostöös valminud keerlevaid mannekeene, mis oli üks osa heategevusprojektist. „Aknale oli kleebitud number, millele helistades hakkas mannekeen keerlema. Telefonikõnedega kogutud raha annetas Kaubamaja liikumispuuetega laste abistamiseks.” Sama aasta sügisel kutsuti inimesed vaateaknale kohvi nautima – nimelt oli seal avatud pop-up-kohvik.


2012. Foto: Kaubamaja

Haasma meenutab veel üht jõuluakent, mille puhul Kaubamaja 50meetrine fassaad oli lumega kaetud. „Lumi ei olnud küll päris, kuid avanev vaatepilt nii möödujate kui ka oma töötajate jaoks väga üllatuslik.”

Vaateakende sünnilugu

Jõuluteemalisi vaateaknaid hakatakse plaanima pea aasta varem – kaheksaliikmeline väljapanekumeeskond lähtub nende loomisel turundusosakonna ideoloogiast. Suurem töö algab aga paar nädalat enne akende avamist. „Paigaldatakse uued vaibad, värvitakse seinad, kleebitakse või kaunistatakse üldse mõne muu põneva materjaliga, näiteks kommikarpide sisuga, nagu seda ühel sügisel tegime. Tegu on suure projektiga ja kõik osalised panustavad tulemuse nimel kõvasti töötunde,” lisab Haasma.


2010. Foto: Kaubamaja

Inspiratsioon maailmast

Vaateakende visuaalne külg sünnib inspireerituna maailma jõulutrendide suundadest, suurte eeskujudena vaadatakse selliste maailmakuulsate kaubamajade nagu Lafayette, John Lewis, Liberty, Selfridges ja Harrods poole.

Sel aastal avab Kaubamaja oma jõuluteemalised vaateaknad 18. novembril. „2015. aasta jõulud on inspireeritud valgusküllasest teemandist ja talvisest loodusest, kus kandev toon on valge, aga ka metalne, millest kerkib esile pronks,” vihjab Haasma. Motiividena on tähtsad vääriskivide vormid, dekoreeritud pinnad ja sädelevad detailid, kujundatud maitsekasse vormi. „Lahti rullub muinasjutt, kus sadades kilodes teemante ja kristalle täidavad kogu oma hiilguses ja säras terve ruumi. Valgus, mis täidab südamed heade soovidega, et neid jätkuks nii endale kui ka teistele. Aknale on end sisse sättinud tegelased põhjapooluselt, keda armastavad ühtviisi meie noored kui ka veidike vanemad kliendid.”

Allikas: ajakiri Hooaeg (sügis, 2015)