Alusta päeva tervislikult: 7 levinud hommikusööki, millest tuleks tegelikult hoiduda


Foto: Shutterstock

Saiakesed, sõõrikud ja pasta ei sobi tervislikuks hommikusöögiks. Mida siis valida?

Magusad koogikesed pole ainsad, mis ei peaks tervislikku hommikusöögimenüüsse kuuluma. Mõned järgnevatest toitudest ja toiduainetest võivad sulle üllatavad tunduda, kuid sellest hoolimata peaksid need oma hommikusöögimenüüst eemaldama nii kiiresti kui võimalik. Ikka selleks, et su kõht kuni lõunasöögini täis püsiks.

Krõbuskid

Jah, neid on mugav süüa, kuid paljudele hommikusöögihelvestele ja -krõbuskitele on lisatud liiga palju suhkrut ning neis pole piisavalt kasulikke toitaineid (valgud ja kiudained). On üsna tõenäoline, et pärast krõbuskite söömist hakkab su kõht juba keskhommikul korisema ja suundud kohvikusse saiakeste järele (loe: teed järgmise ebatervisliku valiku).

Krõbuskite asemel söö näiteks leotatud kaerahelbeid. Nendest on hommikusööki väga lihtne valmustada ja eine täidab hästi kõhtu. Kui sa aga krõbuskitest kuidagi loobuda ei suuda, uuri toodete pakendeid ja vali sellised, mis sisaldavad 100 grammi kohta vähemalt 5 grammi kiudaineid ja vähem kui 10 grammi suhkrut.

Valmis võileivad

Muna ja juustuga võileivad võivad hommiksöögina täiesti omal kohal olla, kuid vaid siis, kui valmistad need ise. Poest ostetud võileibadest suur osa sisaldavad liiga palju soola, säilitusaineid ja ebatervislikke rasvu. Peaksid oma menüüsse hoopis tervislikke rasvu lisama! Ja olgem ausad, need võileivad pole kodus valmistatutest ka sugugi paremad…

Mahlad

Köögi- ja puuviljamahlad sisaldavad olulisi vitamiine, mineraale ja antioksüdante, kuid pakimahladesse on mõnikord lisatud liiga palju suhkrut. Et olla kindel, mida mahl või smuuti täpselt sisaldab, tee see ise. Söö selle juurde täisteraleiba ja näiteks muna, et toidukorrast ka vajalikud kiudained ja valgud kätte saada.

Maitsestatud rasvavaba jogurt

Kas jogurt polegi siis hea? Kõik hapendatud piimatooted pole ühesugused – maitsestatud tooted sisaldavad reeglina liiga palju suhkrut. Seega, käsitle neid kui desserte. Kui sa rasvast mööda püüad hiilida, siis võib see pikemas perspektiivis hoopis su kehakaalu tõsta… Söö parem pisut vähendatud või täiesti korraliku rasvasisaldusega maitsestamata jogurtit – need on hommikusöögiks head valikud. Kui tahad siiski ka midagi, mis magusat maitset lisaks, lisa jogurtile mett või puuviljatükke.

Kiirtoidud

Poolfabrikaadid ehk pooleldi valmis tehtud toidud (siia kuuluvad näiteks ka kiirkaerahelbed) teevad hommikusöögi valmistamise mugavaks. Enamik neist on valmistatud aga kooritud kaerateradest, millesse on töötlemise tulemusena jäänud alles vähe kiudaineid. Kui sul pole aega igal hommikul kaerahelbeputru keeta, keeda siis, kui aega on, suurem kogus valmis ja pane portjonitena sügavkülma – sealt on hea võtta ja mikrolaineahjus soojendada.

Võidega röstsai

Isegi siis, kui valid täisteravariandi, on võidega määritud sai kaugel ideaalsest hommikusöögist. Enamik võideid sisaldab transrasvu, mis pole tervisele kasulikud. Röstsai ei sisalda ka valku. Kui sa siiski röstsaiast loobuda ei taha, võta täisteraviil ja määri sellele peale päris võid. Söö lisaks näiteks omletti.

Kohv

Kohv mõjub üldiselt tervisele hästi, kuid pelgalt tassitäis kohvi hommikusöögiks ei ole kindlasti piisav. Kofeiin võib küll söögiisu ajutiselt tappa, kuid su kõht jääb siiski tühjaks. Naudi kohvi hoopis hommikusöögi kõrvale. Sa ei tunne end näljasena? Joo esmalt tassike kohvi ja söö pisut hiljem.

Allikas: womenshealthmag.com

Kommenteeri!


SISUTURUNDUS Eesti rõivabränd Denim Dream esitles oma esimest teksakollektsiooni Denim Dream Jeans