Ärka värskena: mine sel kellaajal magama ja ärka varavalges energilisena


Shutterstock Shutterstock

Unusta päeva üks raskemaid katsumusi – varahommikul voodist püsti saamine. Seda tänu soovitustele, mis tulenevad hiljuti välja töötatud une kalkulaatorist.

Sa võid arvata, et mida kauem sa magad, seda puhanum oled, kuid värsked uuringud tõestavad, et see pole tõsi. Nimelt on nüüd täpselt selgunud, mis kell peaksid magama minema, et teatud kellaajal end maksimaalselt puhanuna tunda, võttes arvesse keha loomulikku unerütmi. Jah, see võib kõlada segasena, kuna selgub, et võid tundide poolest magada ka vähem, aga tunda end värskemana kui siis, kui magad 12 tundi.

Saladus peitub hoopis õigel ajal uinumisel ja vastavalt sellele ka õigel ajal ärkamisel. Une kalkulaatori väljatöötamiseks tehtud teadusuuringud põhinevad põhimõttel, et inimene magab tsüklitena. Ühe öö jooksul võib unetsükleid olla viis või kuus, mis kõik kestavad keskmiselt 90 minutit. Lisaks selgus, et keskmiselt võtab uinumine pärast voodisse minekut aega 14 minutit. Kui ärkad unetsüklite keskel, siis tunnedki end väsinu ja nõrgana. Võti peitub aga ärkamisel just tsüklite vahepeal, kuna siis oled kõige värskem.

Seega, olenevalt sellest, mis kell pead ärkama, peaksid magama minema järgnevatel aegadel:

Kui pead ärkama kell 7 hommikul …
Peaksid sel juhul magama minema kas kell 21:46 või 23:16. Kui need ajad on sinu jaoks aga liiga varased, töötavad ka 00:46 ning 2:16 öösel.

Kui pead ärkama kell 8 hommikul …
Peaksid magama minema kas 22:46, 00:16, 1:46 või 3:16.

Kui pead ärkama kell 6 hommikul …
Peaksid siis magama minema kas 20:46, 22:16, 23:46 või isegi kõige hiljem 1:16.

Proovi seda täna õhtul ja pane tähele, kas ärkad hommikul värskemana kui tavaliselt!

Allikas: Glamour

Kommenteeri!


Reklaam