Paljud eestlased ei tea, aga kvaliteetse ja luksusliku väljanägemisega Richi juuksehooldustooted on sündinud meie kodumaal. Kuigi kaubamärgi loojad, 22 aastat Salon+ perefirmat juhtinud Lõhmused seda suure kella külge panna ei soovi, on vaieldamatult tegu ühe Eesti edukaima ilutoodete brändiga.
„See ei ole otseselt saladus, aga kui suurtele väljakujunenud turgudele liikuda ja öelda, et pärined pisikesest Eestist, pead end esialgu tõestama hakkama,” tunnistab salongiketi juht Helena Lõhmus. „Kui ütled aga, et su kontor asub Miamis või Prantsusmaal, ei pea tõestama eellugu, vaid juba toodet ennast.”

Kaubamärk Rich sai alguse viis aastat tagasi. Kui päris alguses oli toodete hulgas vaid seitse nimetust, on valik nüüdseks tugevasti laienenud. „Pakume tooteid kõikidele juuksetüüpidele, arvestades kliendi vajadustega,” räägib Erkki Lõhmus, kes on samuti üks brändi loojaid.

„Lisaks on väga tähtis leida hetkel või lähitulevikus mõni vau-efektiga komponent,” nendib Helena. „Mõni aasta tagasi oli selleks argaaniaõli, nüüd aga punase veini ekstrakt, mis on hästi tugev antioksüdant ja kaitseb juuksevärvi. Midagi uut ja teistmoodi, et kliente positiivselt üllatada.”

Kuna Eestis puuduvad tootjatel vajalikud kogemused, valmistab Rich oma kauba Prantsusmaal, USAs ja Hiinas, aga ei välista, et kunagi tulevikus võiks kõik toimuda Eestis. „Vajasime profitooteid valmistavaid tehaseid, kes toodavad maailmakuulsaid kaubamärke. Nende poole ka pöördusime,” jätkab Erkki.

Algusaastatel tegutses Rich Baltikumis, ent on nüüdseks jõudnud üle 40 riiki, millest kaugemad turud on Jaapan, Filipiinid ja Ameerika.

Rich on pärjatud mitmete rahvusvaheliste iluauhindadega, olles näiteks mitu aastat järjest USA Cosmopolitani auhinnatud ilubrändide seas. Lisaks on Richi leidnud Ühendriikides üles karmide lokkis juustega inimesed, kellele kaubamärgi tooted väga hästi sobivad.

„Tooted tuleb teha head, siis võidavad nad auhindu,” teab Erkki. „Muidugi loeb ka julgus saata oma kaup konkursile,” lisab Helena. „Ei ole nii, et alustame siit pisikesest Eestist. Kui toode tundub meile hea ja ka klientidelt tuleb positiivne tagasiside, saadame loomulikult selle suurtele turgudele laiali.”

Algusest peale on Vestige Verdanti kaubamärgi taga seisev meeskond uskunud, et luua tuleb väärtust ja tõelisi hüvesid nii ilule, tervisele kui ka keskkonnale. „Oleme rahvusvaheliselt tunnustatud ja auhinnatud kui luksus-looduskosmeetika looja,” räägib tegevjuht Roone Roost. Peale Eesti ollakse esindatud ka Saksamaal, Austrias ja Šveitsis. „Vaadates meie veebipoe klientuuri, võib öelda, et Vestige Verdanti võlu ja hüved on avastanud enese jaoks Hong Kongist New Yorgini ja Brisbane’st New Delhini välja.”

„Olla globaalne bränd on meie sünniõigus,” teab Roone. Pelgalt kaks aastat tagasi ilmavalgust näinud Vestige Verdant on leidnud palava vastuvõtu kõikjal, kuhu ta on läinud ja sattunud. „Me ei otsi võimalusi siseneda kõikidele turgudele, mida maailmas leidub, sest need kutsed on juba olemas. Tähtis on minna uuele turule õigel ajal, teha ettevõetut põhjalikult ja jälgida meie enda seatud standardeid.”'

Konkurents Vestige Verdanti ei hirmuta, seda pigem tervitatakse. „See aitab meil teravdada oma meeli ning teha kõike veelgi paremini.” Vestige Verdant ei ürita olla mitte kellegi moodi ega matki vanemaid lääne mudeleid – teejuhiks ja eeskujuks ollakse ise. „Kahtlemata on olemas odavamad iluhooldusbrändid, aga usume veendunult, et inimese tervis, enesetunne ja seda peegeldav välimus on püha, mistõttu kasutame oma toodetes vaid parimaid koostisosi.”'

Unistuste asemel on brändil selge nägemus, mille poole püüelda ja mille nimel tööd teha. „Soovime kasvatada Vestige Verdanti tuntust luksuslike ja looduslike ilutoodete tegijana kõikjal, olles teenäitaja kosmeetikatööstuses ning juurutades inimeste teadvusse standardit, et ilu peab tulema (tervise)hüvedega,” räägib Roost.

„Ühtlasi laieneb meie tootevalik aastast aastasse – iga toote loomine on aastatepikkune protsess, mille tulemusena teame, et meie tooted pakuvad tugevat konkurentsi ja ületavad ka maailma tuntumate luksuskosmeetika loojate tooteid. Selleks oleme viinud toodete loomise üle maailma just sinna, kus nii laborid ja tehnoloogia on kõrgeima kvaliteediga ning modernseim mis tänapäeval võimalik. Samuti inspireerib meid võimalus näidata maailmale Eestit ja anda oma klientidele võimalus saada meie toodete abil otsekontakt selle puutumata ja puhta loodusega, mida jääb iga päevaga üha vähemaks.”
Vestige Verdanti rahvusvahelist fenomeni kinnitab ka see, et hiljuti valiti nende tooted Berlin Fashion Week VIP kingikottidesse, neid tunnustas Saksa elitaarne ajakiri Madame ning teadaolevalt on nad esimene Eesti ilutootja, keda on presenteeritud ka Vogue'i lehekülgedel.

2005. aastal sai alguse ühe tuntuima kodumaise ilubrändi Joik lugu, kui esimesena Eestis asuti valmistama kvaliteetseid looduslikust sojavahast lõhnaküünlaid. „Praeguseks on Joik Eesti suurim looduskosmeetika ja lõhnaküünalde tootja. Valikus on üle 150 toote seepidest, vannitoodetest ja kehahooldustoodetest spetsiaalsete näohooldustoodeteni välja,” räägib brändi looja Eva-Maria Õunapuu.

Peale Eesti on Joik hästi vastu võetud ka rahvusvahelisel turul. Joiki tooteid leiab 20 riigist üle maailma, nende seas on palju Euroopa riike, aga ka Jaapan, Singapur, Austraalia ja USA.

„Loomulikult oleme alles maailmas laiemalt tuntuks saamise tee alguses,” tunnistab Eva-Maria. „Silma paistmiseks peab toode ise millegi poolest eristuma. Olemegi aru saanud, et meie tooteid pannakse tihedas konkurentsis tähele seetõttu, et need ühendavad endas looduslikkuse heade emotsioonidega lõhnadest ja värvidest.”

Sel aastal on Joiki peamine eesmärk tugevdada oma positsioone olemasolevatel turgudel Euroopas ja Aasias, aga jõuda ka Aafrika turule. „Töö selle nimel käib. Loodame aasta esimeses pooles näha konkreetseid tulemusi,” räägib Eva-Maria.

1997. aastast tegutseva Eesti ettevõtte Chemi-Pharm AS tegijad unistasid pea kümme aastat tagasi nahahooldussarjast, mis põhineks looduslikul toorainel, ei sisaldaks sünteetilisi säilitusaineid ning oleks tõhus ja luksuslik. Nii hakatigi koostöös mitmete arstide ja biokeemikutega ideid genereerima ja katsetama. „Head tulemused väga kahjustatud naha taastamisel andsid julguse ja enesekindluse Domina Elegansi ja Dominus For Meni sarjade loomiseks,” meenutab brändijuht Carmen Kibur.

Domina Elegansi kallal töötavad täie pühendumisega mitu arsti, keemikut ja biokeemikut üle maailma. „Kõige aluseks on kvaliteetne tooraine, mis on looduslik ning kannab endas naha jaoks väärtuslikke omadusi,” räägib Carmen. „Meie eesmärk on olla põhjamaade kõige uuendusmeelsem, vastutustundlikum ja hoolivam kosmeetikatootja.”

Noore brändi kohta on Domina Elegansi areng olnud väga kiire ja kirev. „Päris esimesed kreemid tulid välja 2012. aasta detsembris,” meenutab naine. „Need osteti nii kiiresti ära, et silm ka ei jõudnud pilkuda. 2014. aastal muutus sari täiuslikuks, sest valikusse lisandusid puhastuspiim, näovesi, seerumid ja maskid.”

2015. aastal tekkis kaubamärgil tõsine suund rahvusvahelisele turule, mis tõi kaasa nimevahetuse. „Kõik uudistooted anname nüüdsest välja D’Difference’i nime alt ning vana nimega tootevalik vahetub järk-järgult välja.” Praegu on kaubamärk esindatud Läti, Rootsi ja Norra turul. „2016. aastal plaanime jõuda Saksa turule, mis on väga ambitsioonikas plaan, lisaks täiendada ja muuta toodete koostist veel paremaks ning tulla välja paari uudistootega.”

Carmen tunnistab, et rahvusvahelisele turule sisenemine on olnud keeruline, aga samal ajal inspireeriv ja edasiviiv jõud. „Skandinaavias ja Baltikumis on Eestil omamoodi maine. Ei saa kindlasti öelda, et see on halb, aga eelarvamusterohke ikka.”

„Meie toimetame luksustoodete kategoorias, kus eristume sellega, et toodete sisu on looduslik,” räägib brändi turundusjuht. „Usume, et oleme loomas väga uut tootekategooriat – luksuslik ja loodusliku sisuga. Seda maailmas väga palju ei näe.”