Eksperdid soovitavad: 9 tõesti toimivat kaalulangetusnippi


Foto: Shutterstock Shutterstock

Kaalu kaotamine on nii füüsiliselt kui vaimselt kurnav. Värsked teadusuuringud näitavad, et kui keha hakkab märkimisväärselt kaalu kaotama, hakkab see võitlema, et see tagasi saada. Vaatamata bioloogilistele takistustele on rohkelt inimesi, kes on pikaajalisel kaalukaotuse teekonnal edukad.

Kuidas nad seda teevad? Ajakiri TIME uuris üheksalt kaalukaotuse ja ülekaalulisuse eksperdilt nende parimat nõu inimestele, kes püüavad kaalu kaotada. Nende nipid on järgmised:

Unusta karastusjoogid
„Väldi kõiki suhkrurikkaid jooke, kuna need annavad „tühjasid kaloreid“ ega täida tegelikkuses kõhtu. Suhkur võib mõjutada maksa ning toota kõhurasva.“
Dr Dean Schillinger, California ülikooli sisemeditsiini osakonnast

Loe ka, miks võib juba väike kogus dieetjooki südamele halvasti mõjuda.

Ära keskendu kaloritele
„Pidev kaloreid lugev lähenemine on juba eos hukule määratud, sest sellega sa ei jälgi, kuidas toit mõjutab hormoone ja ainevahetust. Pööra kalorite asemel tähelepanu toidu kvaliteedile.“
Dr David S. Ludwing, Harvardi meditsiinikooli toitainete professor

Loe ka, missugused toidud annavad sulle märkamatult sadu lisakaloreid.

Pane rõhku lihtsusele
„Minu parim sõnum on süüa tervislikult ja teha mõõdukalt tugevat trenni. Tõeline katsumus on aga seda saavutada keskkonnas, mis näiliselt viib meid pidevalt valesse suunda.“
Dr Stephen R. Daniels, Colorada lastehaigla peaarst

Kohanda oma kaalueesmärk
„Sea endale eesmärgiks, et parandad oma tervist ja saavutad psühholoogiliselt „õnnelike kaalu“ ega sihi ebarealistlikku „ideaalkaalu“, mis on enamike jaoks kättesaamatu.“
Dr Jaideep Behari, Pittsburghi ülikooli meditsiiniprofessor

Pühendu muutustele
„Inimesed peavad saavutama mõttelaadi, et nad on valmis püsivateks muutusteks oma eluviisis. On mitmeid viise, kuidas lühiajaliselt kaalu kaotada, kuid vähesed pühenduvad pikaajaliselt.“
Dr Michael Jensen, mittetulundusorganisatsiooni Mayo Clinic ülekaalu uuriv teadlane

Loe ka, kuidas pikaajaliselt trenni tegemist armastama hakata.

Söö maitsvat toitu
„Sa vajad programmi, mis rahuldab isusid ja sisaldab samal ajal häid toitaineid. Nii ei tundu see tüütu dieedina. Nälg hävitab tahtejõu ning just see on põhjus, miks paljud dieedid kukuvad läbi.“
Susan B. Roberts, iDiet kaalulangetusprogrammi looja ja toitainete professor Tufts ülikoolis

Leia tuge
„Tee väikesed püsivaid muudatusi. Tee neid perekonnana ja hoia kogu protsess positiivsena.“
Dr Stephen Pont, Texases asuva Dell’i lase meditsiinikeskuse ülekaalulisuse osakonna juhataja

Hari end
„Süüdlaseks ei ole halvad otsused. Selleks on hoopis toksiline toidukeskkond, milles üleliigsed kalorid on kõikjal. Seniks kuni toidumaailm muutub, peavad kõik olema teadlikud, palju kaloreid nad tarbivad ja kust need tulevad ning seda eriti jookide ja maiustuste puhul, lisaks muudele kalorirohketele toitudele.“
Dr Lawrence J. Appel, John Hopkinsi ülikooli kliinilise uurimise osakonna juhataja

Loe ka Erik Orgu soovitusi, kuidas iga päev nutikalt 500 kilokalorit vähem tarbida.

Saa sõbraks mõõdukusega
„Inimene võib süüa peaaegu kõike, mida ta tahab, aga võti peitub koguses. Söö näiteks õhtusööki salatitaldrikult, selle asemel, et võtad siiski suure taldriku aga paned sinna vähem toitu.“
Melinda L. Irwin, Yale’i ülikooli epidemioloogia professor

Allikas: Health

Kommenteeri!


Reklaam