Erik Orgu: liitu kolmepäevase suhkruväljakutsega


Toitumisspetsialist Erik Orgu Foto: Karin Kaljuläte

Suhkrut leidub peaaegu igas poetoidus ja see on üks võimsamaid vaenlasi igaühele, kes üritab kaalust alla võtta ning rasvu põletada. Nii see on ja seletan, miks.

Muide – palun sul terve kriitikaga mõelda läbi need toitumiskavad, mis lubavad sul kord nädalas rahuliku südamega patustada. Pärast selle artikli läbi lugemist saad aru, miks see on pahatahtlik müüginipp, ning hoiab sind suhkrusõltuvuse ja rasva ladestamise teekonnal kinni, tehes kiire kaalukaotuse vaimselt ääretult keeruliseks.

Kõik teavad, et liigne kommide söömine on halb, aga enamik inimestest ei tea, millisel määral suhkur rasvapõletamisvõimet takistab ning kui väike see suhkrukogus on, mis kaalulangetamise eesmärke halvab ja veresuhkru tasemele hävitavalt mõjub.

Mis juhtub kehas, kui tarbid suhkrut?

Ka väikese suhkrukoguse tarbimine – pool klaasi veini, natuke puuviljamahla, karastusjooke, mistahes magustatud jooke, rääkimata veel pagaritoodetest või kommidest – võib mõnedel juhtudel (eriti vanematel või aeglase ainevahetusega inimestel) mõjutada keha võimet põletada rasvu kuni 48-60 tunniks!

Kujuta ette regulaarse suhkrutarbimise kumulatiivset mõju – klaas veini igal õhtul või isegi igal teisel päeval võib olla üheks peamiseks põhjuseks, miks isegi tervislikku toitu süües kaal ei lange.

Kui palju suhkrut võib süüa?

Maailma Terviseorganisatsioon väidab, et ohutu on tarbida kuus teelusikatäit suhkrut päevas. Ohutu mille jaoks, seda ma ei tea! Mistahes suhkur on tühi kalor.

Suhkrust saadud kalorid on palju hullemad kui rasvainetest või muudest allikatest saadud kalorid.
Seletan lähemalt. Näiteks rasva tarbimine annab sulle küll kaloreid, aga ei tõsta insuliinitaset (ei kergita veresuhkrut). Isegi kui rasvas on kaloreid palju, on see parem kui suhkur. Miks? Sest kui kehas ringleb insuliin, siis läheb keha režiimi, kus põletab vereringes leiduvat suhkrut ning ladestab seda, mida põletada ei suudeta, mitte ei tegele sinna juba talletatud rasvavarude kasutamisega.

Suhkur on keeruline aine, sest seda on igal pool, mitte ainult maiustustes.Loe silte. Vaata, mitu grammi suhkrut selles pakendatud toidus on, mida sööd – ma ei räägi ainult küpsistest ja kommidest. Loe silte ka müslibatoonikestel, jogurtites, ketšupis, pudelikastetes, kohupiimades, energiabatoonides, hommikuhelvestesja lahustuvates jookides. Suhkur, suhkur ja veel suhkrut.

Kolmepäevane suhkruväljakutse

Kuidas saada end tagasi üleliigse keharasva põletamise režiimile? Anna endale kolm päeva suhkruvaba aega. See on aeg, millal suhkur, mida söönud oled, ei mõjuta enam insuliinitaset ega rasvapõletusprotsesse. Kolme päeva jooksul loe silte kõigil toitudel, mida sööd. Kui milleski on rohkem kui üks gramm suhkrut, pane see käest.

Peale selle pole rohkem midagi teha vaja. Kui on raskusi sellest kinni pidamisega, veendu, et sööd piisavalt köögivilju ja kaaliumi; see aitab suhkruisusid tagasi hoida. Kolmanda päeva lõpus vaata, kui palju kaalu kaotand oled. Võid olla väga-väga üllatunud, kui näed, kui palju suhkur sind seni on takistanud.

Allikas: Erik Orgu blogi, www.erikorgu.ee

Kommenteeri!


Reklaam