Hea une toojad: parimad toidud, mida süüa enne magamaminekut


Foto: Shutterstock

Sinu unekvaliteeti mõjutab märkimisväärselt see, mida õhtul sööd. Lisaks ka see, kui pikka aega enne voodisse minekut midagi põske pistad. Järgnevalt jagame sinuga nelja toitu, mis aitavad magada rahulikumat ööund ning anname teada, mis on nende taga peituv teaduslik põhjendus.

Kas sul on raskusi öösel magamisega? Selle taga võib olla hilisõhtune näksimine. Mida aga süüa, et uni kiiremini tuleks?

Sojatooted

Sojaubades leidub ohtralt L-trüptofaani. See on aminohape, mis aitab toota neurotransmitter serotoniini. See omakorda aitab ajus luua hormooni melatoniin, mis reguleerib und. Kuigi serotoniini tootmiseks kasutatakse vaid väikest kogust L-trüptofaani, on see siiski une seisukohalt ülioluline.

Banaanid

Banaanides sisaldub ohtralt kasulikke aineid, mis paremini magada aitavad. Näiteks on neis palju vitamiini B6, mida keha samuti melatoniini tootmiseks kasutab. Ka on banaanid head magneesiumi- ja kaltsiumiallikad. Need ained aitavad magades lihastel taastuda.

Kirsid

Kirsid sisaldavad melatoniini, mis on hormoon, mida su keha toodab, kui tekib vajadus magada. Melatoniin aitab regulaarida une ja ärkveloleku tsükleid. Teadlased, kes on uurinud kirssides sisalduvat melatoniini, soovitavad nendega maiustada tund enne magamaminekut.

Jasmiiniriis

Uuringud on tõestanud, et toidud, milles sisaldub palju kergesti seeditavaid süsivesikuid, suudavad vähendada uinumiseks kuluvat aega. Neid toiduaineid teatakse ka kui kõrge glükeemilise indeksiga toiduaineid. Jasmiiniriisi glükeemilise indeksi tase on 109 – seda on rohkem, kui puhtas glükoosis.

Mitmed teadusuuringud on teinud kindlaks, et süües vahetult enne magamaminekut, muutub uinumine raskemaks. Seega püüa teha kindlaks, et sa sööksid päeva jooksul viimast korda umbes kaks tundi enne voodisse pugemist.

Allikas: Business Insider

Kommenteeri!