Istud terve päeva kontorilaua taga? Vaata, kui palju peaksid end tugeva tervise huvides päeva jooksul liigutama


Foto: Shutterstock

Uuringud on näidanud, et pikka aega sundasendis olemine (näiteks kontorilaua taga istudes) olemine võib su tervisele otseseid tagasilööke pakkuda. Kuigi treeningu vajalikkusest on palju räägitud, ei olnud siiani päris selge, kui palju täpselt istuva töö tegijad päevas end liigutama peaksid.

Värskest uuringust tuli välja täiuslik viis, kuidas istuvat tööd kehale kompenseerida. See, kui palju peaksid treenima, on otseses seoses sellega, kui mitu tundi istud. Selgus, et näiteks inimesed, kes veedavad kontoritoolil kaheksa tundi päevas, peaksid iga päev vähemalt tunnikese end aktiivselt liigutama. Need, kes istuvad kuus tundi järjest, peaksid treenima vähemalt pool tundi. See ei pea toimuma ühes jutis, vaid võid aktiivse aja jagada ka päeva peale ära ja tegemist võib olla isegi mõne lihtsa tegevusega nagu jalutamine.

Kui töötad terve päeva, on ahvatlev minna koju diivanile teleri ette, aga tegelikult ei tohiks olla mingi probleem ka tunnikese end liigutada. Ja liigutamise all ei pea me silmas jõusaalis rassimist – jaga tund päeva peale ära ja tee lühikesi (aga kiire kõnniga) jalutuskäike, mine liftiga sõitmise asemel trepist üles ja muud sellist. Sinu keha tänab sind.

Allikas: Pop Sugar

Kommenteeri!


SISUTURUNDUS 5 soovitust, mida kevadel õues treenides selga panna