Tegemist ei ole anomaalia ega veaga. New Yorgi tarbijakaitseamet võrdles peaaegu 800 üsna sarnase nn naiste- ja meestetoote hindu ning leidis, et hinnad on kõvasti meestetoodete poole kaldu. Nimelt peavad naised ja tüdrukud samasuguste, aga naistele mõeldud pakenditesse pakitud toodete eest maksma 7% enam kui mehed ja poisid.

Võrdlust läbi viinud tarbijakaitseameti sõnul on tegemist kavala soolise diskrimineerimise trikiga. Lisaks ebaõiglusele tuleb mängu ka palgalõhe – USA-s makstakse naistele töö eest, mille eest mehed saavad 1 dollari, ainult 79 senti. Paraku pole see pole nii mitte ainult New Yorgis ega USA-s, vaid kõikjal üle maailma.

New Yorgi tarbijakaitseametnikud võrdlesid lisaks mänguasjadele ka laste ja täiskasvanute riiete, kehahooldustoodete ja kodukaupade hindu ning leidsid, et keskmiselt maksavad naised näiteks šampooni ja juuksepalsami eest 48 % enam kui mehed. Teise koha naistele mõeldud kallimate toodete nimekirjas hõivasid žiletid, mida müüakse meestele toodetutest 11 % kallimalt.

Naistele mõeldud kallimaid tooteid avastati 42%-l juhtudest, meeste asjad olid aga samalaadsetest naiste omadest kallimad vaid 18%-l juhtudest.

Tegelikult pole selles midagi uut. On ju ammu teada, et juuksurid küsivad soengu eest rohkem raha naistelt ja ööklubid sissepääsu eest meestelt.

Üldiselt maksavad naised samade asjade eest siiski enam kui mehed. 1994. aastal California osariigis läbi viidud uuringu kohaselt kujunes aastaseks enammakstavaks summaks samade teenuste ja kaupade eest naiste puhul 1351 dollarit.

2002. aastal tehtud uuringus toodi välja ka mõned näited – samasugust töömahtu nõudva juukselõikuse eest küsitakse naistelt 25% ning pesumajas valgete särkide pesemise eest meestelt 27% kõrgemat teenustasu. Kesk-Florida ülikooli poolt läbi viidud uuring tõestas, et naiste deodorandid maksavad tüüpiliselt 30% rohkem kui samasugused meestetooted.

Kuid see pole kaugeltki veel kõik. Seniks kuni kohus asjale tähelepanu juhtis, koorisid Euroopa kindlustusfirmad naistelt enam raha, põhjendades seda nende pikema elueaga. Ka autorendis maksab naine keskmiselt 40% rohkem, aga mustad naised koguni kolm korda enam kui mehed.

Kaupade ja teenuste müüjad nimelt loodavad sellele, et naisostjad on valmis meestest enam raha kulutama. Paljusid meestele mõeldud tooteid ei kvalifitseeritagi spetsiaalselt meestele mõeldud toodeteks, vaid lihtsalt teatud kaubagruppi kuuluvateks.

Allikas: Washington Post