Kas su keha on näljas? Need sümptomid reedavad, et peaksid rohkem sööma


Foto: Shutterstock

Tundub, et kaalujälgimine on praegu olulisem kui kunagi varem. Liigsest kehakaalust on muidugi tervislik vabaneda, kuid seejuures on tarvis toituda täisväärtuslikult – et keha saaks piisavalt kõiki vajalikke toitaineid. Reastasime sümptomid, mis viitavad, et su keha võib tegelikult näljas olla.

Tunned pidevalt energiapuudust. Kehal vaja toimimiseks kaloritest tulevat energiat. Ilma kaloriteta on keha sama hea kui bensiinita auto – see ei tööta. Kui inimene ei söö piisavalt, siis ta minestab või tunneb end nii, nagu hakkaks kohe minestama. Seetõttu on oluline süüa nii palju kaloreid, kui vaja läheb. Ülekaal tekib sellest, kui süüakse toitu, misläbi saab keha palju kaloreid ja seda ei kulutata ära.

Sul on kogu aeg külm. Kui keha ei saa piisavalt energiat, siis ei tooda see kilpnäärmehormooni T3. See on hormoon, mis aitab säilitada tervislikku kehatemperatuuri. Niisiis, mida vähem sööd, seda külmem sul on.

Sul on kõht kinni. Paljud inimesed kannatavad kõhukinnisuse all, sest nad ei söö piisavalt, toituvad valesti, kannatavad stressi all või ei tee piisavalt trenni. Söö rohkem täisteratooteid, puu- ja juurvilju ning toite, mis sisaldavad tervislikke rasvu ja proteiini. Puu- ja juurviljad on kasulikud, sest need sisaldavad kiudaineid.

Sa oled närviline. Nii mõnedki meist on hommikuti pisut pahurad. See tuleneb sellest, et kui inimene ei söö, siis keha kasutab energia saamiseks glükoosi. Kui glükoosi tase veres langeb, siis vabastab keha erinevaid hormoone. Üks nendest on adrenaliin, mis paneb inimesed pahuralt käituma. Kui aga kogu päeva vältel mitte süüa, oled pidevalt närviline ja pahur.

Sul on keskendumisraskused. Kui keha ei saa piisavalt glükoosi, tekib hüpoglükeemia ehk veresuhkru langemine alla normi. Sellega kaasneb väsimustunne ja suutmatus keskenduda, mistõttu pole näljas inimene võimeline õppima, mõtlema ega midagi meelde jätma.

Sa oled pidevalt näljane ja kõht koriseb. Oled sa mõni päev tundnud, et sul on meeletu isu mingi kindla toidu järele olenemata sellest, et oled just söönud? See juhtub enamasti siis, kui tarbida niinimetatud tühje kaloreid ehk toite, mis on tärkliserikkad ja sisaldavad üleliigset energiat. Sama tunne on ka siis, kui jätta hommiku- või lõunasöök vahele. Sel juhul süüakse tavaliselt suur õhtusöök, et päeva jooksul vähest söömist kompenseerida. Pidev tühja kõhu tunne on märk sellest, et sa ei söö toitaineterikast toitu, mis sisaldaks ka tailiha ja tervislikke rasvu.

Sul on unehäired ja tunned pidevalt väsimust. Alatoitumist seostatakse unehäiretega. Seetõttu on tähtis süüa toitaineterikast toitu ja magada piisavalt. Vastasel juhul tunned, et oled kogu aeg väsinud ja muidugi mõjutab see ka sinu töövõimet ning suhteid.

Sul on vitamiinipuudus. Veel üks põhjus, miks toituda vaheldusrikkalt ja süüa toite, millest keha saab kätte kõik vajalikud vitamiinid ning toitaineid. Samuti võib toidulisandina tarbida kompleksvitamiine, kuid see ei asenda tervislikku ja tasakaalustatud toitumist.

Sul on pidevalt peavalud. Inimestel, kes piisavalt ei söö, esinevad hüpoglükeemiahood ehk madal veresuhkrutase. Kergeid hüpoglükeemia episoode saab ravida suukaudse glükoosi või suhkrutoodete manustamisega. Tõsised hüpoglükeemiahood, eriti korduvad, võivad põhjustada neuroloogilist kahjustust. Peavalud esinevad ka siis, kui ei tarbita piisavalt vett, magatakse vähe või juuakse liialt kohvi.

Sa oled rahutu. Kui veresuhkrutase langeb liiga madalale, siis muutub inimene rahutuks. Nendel, kes aga pidevalt jätavad söögikorra vahele ja peavad ranget dieeti, esinevad suured tujumuutused ja tekib soovimatu stress.

Nende kümne sümptomi vältimiseks tuleb iga päev kolm korda päevas süüa tervislikku ja toitaineterikast toitu. Samuti on oluline, et veresuhkrutase oleks normis. Kindlasti ei tohiks kalorist mõelda kui millestki, mis teeb paksuks ja mida tuleb vältida. Tõenäoliselt on mõttekas vältida liigse suhkrusisaldusega karastusjooke ja maiustusi, küll aga ei tohiks mitte mingi hinna eest loobuda toitudest, mis sisaldavad kehale kasulikke toitaineid.

Allikas: Spoon University

Kommenteeri!


Reklaam