Köögivili, mille söömist võiks kaalutõusu vältimiseks oluliselt piirata


Foto: Shutterstock

On raske leida toitumisspetsialisti, kes ei soovitaks süüa rohkem köögivilju. Tegelikult on kõik toitumiseksperdid roheliste lehtedega köögiviljade osas ühte meelt – need on kindlasti tervislikud.

2015. aastal avaldatud Harvardi ülikooli teadlaste uuring, mis käsitles kaalukaotust ja dieeti. Muuhulgas jälgiti ka seda, milliseid köögivilju katsealused söövad.

Teadlased jälgisid kahekümne aasta jooksul 130 000 täiskasvanut. Iga nelja aasta tagant vaatasid nad läbi kõigi uuringus osalenute igapäevased toidupäevikud ja iga kahe aasta tagant andsid katsealused teada, kui palju nad kaaluvad. Nende andmete põhjal tehti kindlaks köögiviljad, mis kaalu tõstavad.

Teiste köögiviljade hulgast eristus selgelt üks, mis kõige sagedamini kaalutõusule kaasa aitab. Tegemist on kahtlemata kõige ebatervislikuma köögiviljaga – mais.

Miks just mais? Uurimistöö tulemused näitavad, et inimesed, kes söövad suures koguses selliseid köögivilju nagu mais, kartulid ja herned, võtavad suurema tõenäosusega kaalus juurde. Ja mais on sellest loetelust kõige halvema kuulsusega. Iga maisiportsjon lisas nelja aasta jooksul kehakaalule ühe kilogrammi. Mis on selle põhjuseks? Vastus on lihtne – mais, kartulid ja herned ajavad veresuhkru pärast söömist kiiresti kõrgeks ja inimene tahab seepärast aina suuremaid koguseid süüa.
Kuid need, kes sõid niisuguseid köögivilju, mis sisaldavad palju kiudaineid (näiteks lehtkapsas ja oad), hoopis kaotavad aja jooksul kaalus.

Allikas: Byrdie

Kommenteeri!


SISUTURUNDUS Millal sa viimati veetsid toreda päeva koos sõbrannadega?