Näed vaeva, aga kaal ei kao? 8 üllatavat põhjust, miks see nii on


Foto: Shutterstock Shutterstock

Käid trennis, eelistad lifti asemel treppi ja toitud tervislikult, kuid mingil põhjusel ei kao lisakilod? Põhjus võib peituda väikestes ja pealtnäha süütutes harjumustes, mida iga päev märkamatult teed.

Kas toitud alati tervislikult?
Yale’i ülikooli teadlased on kindlaks teinud, et kui teeme toiduvalikuid ja arvame, et miski on lahja ehk sisaldab vähe kaloreid, paneb see meie keha tootma hormooni nimega greliin. See omakorda aeglustab keha ainevahetust, mistõttu tekib energiavaegus ja tunneme kogu aeg, et kõht on tühi.

Selle vältimiseks tuleks süüa küll tervislikult, ent keskenduda rohkem kaloreid andvale osale toidus. Näiteks salatit süües naudi juustu ja pähkleid, kuid ära mõtle salatilehele. Kui sööd lõunaks lahjat suppi, naudi hoopis selle kõrvale krõbedat saia.

Kas jälgid, mida ostad?
Teadusajakirjas Journal of Consumer Research avaldatud uuringus selgus, et inimesed, kes maksavad poes sularahas, ostavad vähem ebatervislikke toite ja snäkke. Küll aga meeldib kaardiga maksvatele inimestele korvi asetada tavapärasest rohkem rämpstoitu ja “häid” sööke-jooke, mis annavad palju tühjasid kilokaloreid.

Hea mõte on enne poodlemist teha poenimekiri. Samuti peaks põhimõtteliselt hoiduma igasugustest kalorirohketest snäkkidest ajal, mil soovid langetada kaalu. Tervislikke snäkke on mitmeid: porgand, paprika, kurk ja paljud muud.

Kas mõtled trenniharjutustele palju?
Prantsusmaal tehtud uuring näitas, et trennile mõtlemine paneb inimesi poole rohkem sööma. Miks? Arvatakse, et trennis käimine põletab niikuinii üleliigsed kilokalorid ja annab vabaduse süüa rohkem ebatervislikke toite. Trennieelne snäkk võiks maksimaalselt olla 150 kilokalorit.

Kas oled tööl aktiivne?
Pärast paari tundi istumist ei tooda enam keha lipaasi. See on ensüüm, mis lagundab seedekulglas rasvu väiksemateks imenduvateks molekulideks. Niisiis on kasulik aeg-ajalt tõusta, sirutada ja jalutada. See kiirendab ainevahetust tervelt 13 %. Kui oled aga liikuva eluviisiga inimene, kes jookseb päeva jooksul ühest kohast teise, kulutad tavapärasest 54 % rohkem kilokaloreid.

Kas magad liiga vähe?
Inimesed, kes ei maga piisavalt – seitse kuni üheksa tundi – võtavad kaalus juurde, sest nende keha talletab rasvu ja süsivesikuid. Teadusajakirjas The American Journal of Clinical Nutrition avaldatud uuringus kirjutatakse, et naised, kes magasid neli tundi või vähem, sõid tavapärasest 300 kilokalorit ja 21 grammi rasva rohkem.

Proovi minna seitse ja pool tundi enne vajalikku ärkamisaega voodisse. Kui ärkadki hommikul enne äratuskella, siis järelikult ei vaja sinu keha nii palju und. Kui tekib tahtmine äratuskella edasi lükata, on see märk sellest, et keha vajab rohkem und.

Kas oled stressis?
Stress on tihti üks põhjustest, miks inimesed ei ole võimelised kaalu langetama. Ajal, mil oleme stressis, vabastab keha kortisooli ehk stressihormooni, mis paneb keha rasvu talletama. Igal juhul tasuks rahulikult läbi mõelda, mis stressi tekitab ja probleemidega tegeleda.

Kas sööd liiga palju eeltöödeldud toitu?
Erinevad töödeldud toidud põhjustavad kõhurasva. Seetõttu peaks menüüst ära jätma kartulikrõpsud, saiakesed, küpsised ja muud sarnased snäkid. Eelistada tuleks hoopis värskeid puu- ja juurvilju. Need sisaldavad rohkelt olulisi vitamiine, mis on kasulikud kogu kehale ja tagavad hea enesetunde.

Sa teed valesid harjutusi
Rattasõit või jooksmine on südamele küll tervislik, kuid see ei aita alati kaalu langetada. Kui sinu peamine eesmärk on kilosid kaotada, siis peaksid tegema erinevaid jõuharjutusi. Need põletavad kõige rohkem rasvu ja aitavad saavutada suurepärase vormi. Kui soovid aga rattaga sõita või joosta, siis proovi leida endale sobiv tasakaal ja tee erinevaid treeninguid.

Allikas: Health.com

Kommenteeri!


Reklaam