Noorema välimuse nimel: 7 naha vananemist mõjutavat tegurit ja kuidas neid alistada


Shutterstock Shutterstock

Me kõik soovime väärikalt vananeda, kuid kas teadsid, et mitmed elustiilitegurid ja välikeskkonna mõjud võivad igapäevaselt vananemisprotsessi kiirendada? Saa teada, kuidas see peatada!

1. Liiga pikk päikese käes viibimine
Nahahooldusekspertide sõnul mõjutavad väliskeskkonna tegurid naha vananemist kuni 80 % ulatuses. Päike on seejuures üks ohtlikumaid faktoreid, mis nahka kahjustab. Seega on ülimalt oluline, et kannaksid aastaringselt päikesekaitsekreemi nii kaelale, näole kui kätele. Tee seda pärast seerumi ja igapäevase näokreemi pealekandmist. Me mõtleme seda tõsiselt!

Kuidas kahjustust tuvastada: Punetus, naha ketendamine, pigmendilaigud, kuiv nahk ja kortsud.

Peata aeg: Parimaks viisiks mitte lasta päikesel sinu nahka liigselt kahjustada, on piirata selle käes viibimise aega ja varuda päikesekaitsefaktoriga tooteid. Kui sul tekivad tihti vistrikud, vali kaitseks näiteks kerge geel või losjoon. Kuiva naha puhul on soovitatav aga kasutada niisutavamat päikesekaitsekreemi.

2. Sa ei kaitse nahka saastatuse eest
Vabasid radikaale nagu saastatus ja bakterid ei ole küll õhus tavasilmaga näha, kuid neil on salakaval võime pugeda sinu naha alla.

Kuidas kahjustust tuvastada: Tuhm ja elujõuetu nahk, millel puudub loomulik sära.

Peata aeg: leia nahahooldustooted, milles sisaldub rohkelt antioksüdante. Need loovad nahale väliskeskkonna kahjulike mõjude eest justkui kaitsebarjääri ega lase neil nahka liigselt mõjutada. Mõtle neist kui nahasõbralikest sõduritest, kes võitlevad kogu päeva jooksul, et sinu jume oleks täiuslik. Jäta meelde ka see, et päeva jooksul jumestuse värskendamine võib seda kaitset nõrgemaks muuta ning anda saastatusele ja bakteritele nahka vaba ligipääsu.

3. Sa ei maga piisavalt
Mitmed uuringud on tõestanud, et vähesed unetunnid muudab välimuse tunduvalt vanemaks. Magamine annab nahale puhkuse väliskeskkonna tegurite eest ning aitab sel uueneda. Vähene magamine võib organismis tõsta ka stressihormoonide taset ning need mõjutavad enneaegset vananemist veelgi. Seega mõtle hetkeks enne, kui õhtul järgmise teleseriaali osa käima paned.

Kuidas kahjustust tuvastada: Tuhm jume, tumedad silmaalused ja vahel ka vistrikud ning punetus.

Peata aeg: Kui sul on raskusi uinumisega, proovi paar tundi enne magamaminekut trenni teha. See võib aidata kiiremini magama jääda. Kuigi seda on lihtsam öelda kui teha, võiksid sellegipoolest püüda ühe tunni jooksul enne voodisse pugemist mitte oma telefoni vaadata. Ekraani sinine valgus ergutab aju ning muudab uinumise raskemaks. Püüa igal ööl magada ka minimaalselt seitse tundi.

4. Sul puudub püsiv nahahooldusrutiin
Kui oled nahahooldusega laisk, on nüüd viimane aeg seda muuta. Ebaregulaarsel hommikusel ja õhtusel nahahooldusrutiinil on naha välimusele tugev mõju.

Kuidas kahjustust tuvastada: Tuhm jume ja ebaühtlane naha tekstuur ning toon. Neid põhjustab eriti see, kui sa ei puhasta nägu korralikult.

Peata aeg: Hea nahahooldus ei pea võtma kaua aega ega olema hirmkallis. Vahel piisab kõigest korralikust puhastustootest ja niisutajast. Kui sul on kombineeritud või normaalne nahk, vali kerge tekstuuriga niisutaja. Kuiva naha puhul leia kreem, mis oleks veidi efektiivsem. Naha puhastamine (eriti õhtuti, vabanemaks saastatusest ja bakteritest) on eriti oluline!

5. Sa tarbid liiga palju suhkrut
Uuringud on tõestanud, et liigne suhkru tarbimine võib kehas põletikulisi protsesse tekitada ning ei võta just kaua aega, et need nahale jõuaksid. Mõju peitub ensüümides, mida organismis suhkru lõhustamisel toodetakse. Need kahjustavad nahas kollageeni ja elastiini tootmist ning võtavad nahalt noorusliku sära.

Kuidas kahjustust tuvastada: Elujõuetu ja näiliselt kergelt paistes nahk, kortsud.

Peata aeg: Kuigi sa ei pruugi seda märgata, sisaldub suhkur tihti saias, maitsestatud vees, purgisupis ja hommikusöögihelvestes. Uuri lähemalt toiduainete siltidelt nende koostisosi. Tervislikud täiskasvanud peaksid ühes päevas tarbima mitte rohkem kui 30 g suhkrut (umbes 4 teelusikatäit) ning lisama menüüsse toite, milles sisaldub nahale kasulikku vitamiini A nagu näiteks spinatis ja porgandites.

6. Puhastad nahka liiga tihti
Naha üleliigsel puhastamisel on otsene mõju enneaegsele vananemisele. See võib häirida ka naha delikaatset kaitsekihti. Kui tihti peaks siis puhastustoote järele haarama?

Kuidas kahjustust tuvastada: Kuiv ja ärritunud nahk.

Peata aeg: Vali esiteks puhastustoode, mis sobib sinu nahatüübiga. Geel on parim rasusele nahale, puhastuspiim aga tundlikule. Puhasta nägu kaks korda päevas – hommikul enne niisutajat ja jumestamist ning õhtul pärast meigi eemaldamist. Parimaks tulemuseks masseeri niisutajat nahka vähemalt üks minut, kasutades oma sõrmeotsi. Pesemise ajal kasutatav vee temperatuur mängib ka olulist rolli. Parimaks valikuks on leige vesi, kuna kuum vesi ärritab nahka.

7. Sa ei eemalda enne magamaminekut korralikult meiki
Kuigi me oleme seda tõenäoliselt kõik kunagi pärast tööd või paari klaasi veini teinud, peaks meigiga magamine olema täielikult välistatud. See ummistab poore ega lase nahal hingata, takistades selle magamise ajal toimuvat ülimalt vajalikku taastumist.

Kuidas kahjustust tuvastada: Tuhm jume, punetav ja vistrikuline nahk.

Peata aeg: Eemalda meik kõigepealt õrna eemaldustoote ja vatipadjaga. Nüüd pese nägu puhastustootega, olenevalt oma nahatüübist, et eemaldada nahalt kogu mustus. Kui sa oled täielikult kurnatud? Jah, aeg-ajalt on lubatud kasutada ka meigieemaldussalvrätte.

Allikas: Elle

Kommenteeri!