Parem vorm vanuses 40+: kuus asja, mida kaalu langetades kindlasti arvesse võtta


Foto: Shutterstock

Kas kõlab tuttavalt – sa teed regulaarselt trenni, toitud enda arvates tervislikult ja loobud isegi magustoidust. Pingutad tõsiselt, et mõnest soovitud kilost lahti saada, kuid tunned üha enam, et see pole enam nii lihtne kui aastaid tagasi. Paljudel juhtudel see nii ongi. Mida peaksid tegema, et kaal siiski liikuma saada?

1. Kas su tervis on ikka korras?

Isegi kui tunned end hästi, on nüüd aeg lasta oma tervis põhjalikult üle kontrollida – kas sa oled ikka terve? Kehakaalu alanemist võivad muuhulgas takistada näiteks probleemid kilpnäärmega. Kilpnääre on sinu ainevahetuse üks põhilisi reguleerijaid ja selle alatalitus võib kaalulangust oluliselt takistada. Kui sul on pidevalt suur väsimus, hõrenevad juuksed, kõrge vererõhk ja kõrge kolesteroolitase, lase kindlasti oma kilpnääret kontrollida.

2. Alusta lihastreeninguga

Alates 30. eluaastast hakkab keha lihasmassi kaotama – umbes paarsada grammi aastas. Sel põhjusel on nüüd lihastreening eriti oluline. Mida rohkem on sul lihaseid, seda paremini su ainevahetus töötab ja seda enam kaloreid põletad. Seega, kui seni oled jõusaalist eemale hoidnud, siis nüüd on aeg sellega lähemat tutvust teha. Piisab, kui külastad saali kaks korda nädalas.

Kui sa ei näe end jõusaalis rassimas, võid kasutada raskusena ka enda kehamassi – tee kükke, kätekõverdusi, hoia end plankasendis. Neid harjutusi saad hõlpsalt ka igapäevaselt kodus teha.

3. Proovi intervalltreeningut

Kui oled muidu harjunud näiteks jooksmas käima, siis too oma treeningutesse vaheldust – intervalltreening on heaks alternatiiviks. Kõrgel pulsisagedusel toimuva trenni käigus annad endast lühikese aja jooksul maksimumi ja mitmekordistad kalorikulu. See trenn kiirendab oluliselt ainevahetust – just see, mida kaalualandaja vajab.

Loe ka: Tutvu intervalltreeninguga: kuidas põletada ühe tunniga 1000 kalorit?

4. Söö korralikult

Tervislikult söömine ei tähenda üksnes rämpstoidust loobumist. Täida oma taldrik võimalikult puhta toiduga – vaid see teenib sinu kaalulangetamise eesmärki. Jälgi, et su toit sisaldab rikkalikult proteiini ja ära unusta ka heade rasvade olulisust – tänu neile püsib kõht kauem täis ja väheneb ka ülesöömise risk.

5. Puhasta regulaarselt organismi

Kuigi mõned inimesed usuvad erinevatesse detox-programmidesse, siis olgem ausad, organismi ei ole võimalik väga lühikese aja jooksul mürkidest puhastada. Lühiajalise detox'i asemel harju hoopis järgnevate tegevustega – nii hoolitsed oma organismi puhastamise eest pidevalt, mitte vaid lühikese aja jooksul. Esiteks, joo piisavalt vett, soovitavalt sellist, millesse oled pigistanud sidrunimahla – sidrunis sisaldub pektiini, mis aitab kaalulangusele kaasa. Teiseks, lülita menüüsse hapendatud tooted (nt pett, Kreeka jogurt), mis ergutavad seedeprotsessi, ainevahetust ja muudavad isegi tuju paremaks.

6. Puhka end välja

Kui sul on pidev tööstress ja ka terviseprobleeme nagu seljavalud või näiteks menopaus koos kuumahoogude või unetusega, siis tõenäoliselt magad kvalitseetset ööund päris harva. Kaalulanguse jaoks on aga just piisav puhkus oluline, ka erinevates uuringutes leitud vähese une ja järgmisel päeval ülesöömise vahel olulisi seoseid. Seega, poe kohe täna varem voodisse!

Allikas: Get Healthy

Kommenteeri!


Reklaam