Põnev teada: Kuidas mõjutab magamisasend sinu tervist?


Foto: Shutterstock Shutterstock

Selgub, et ideaalne magamisasend on tõepoolest olemas.

Pärast pikka päeva pole midagi paremat voodisse hüppamisest ja õndsasse unne vajumisest. Tuleb aga välja, et see, missuguses asendis sinu keha voodis on, võib tulla tervisele nii kahjuks kui kasuks. Saa teada kolm levinuimat magamisasendit ja missugust mõju need kehale avaldavad.

Kui magad selili…
Suurepärane, see on ideaalne magamisasend! Just selili magamine on parim sinu kaelale ja selgroole, kuna tegemist on neutraalse ja loomuliku kehaasendiga. Lisaks sellele aitab selili magamine tõhusalt ennetada ka kortsude teket, kuna sa ei suru näonahka kaheksa tundi järjest padja vastu. Ainus miinus selili magamise juures on see, et just selles asendis tekib kõige suurema tõenäosusega uneapnoe ja norskamine. Kui magad selili ja saad aru, et kipud norsakama, püüa magada veidi kõrgema padjaga.

Kui magad külili…
Ühel küljel magamine ei ole küll parim valik, aga õnneks mitte kõige kahjulikum. Teadusuuringud on tõestanud, et see on kõige levinud magamisasend. Üldiselt võib külili magamine avaldada survet närvidele kätes ja jalgades, mis omakorda võib viia kroonilise valuni. Samuti mängib rolli see, kas magad paremal või vasakul küljel. Soovitatav on magada keha vasakul küljel, kuna see võib vähendada kõrvetiste teket ning ergutab ainevahetust. Seega, kui sinu jaoks on mugavam magada küljel, tee kindlaks, et tegemist oleks just vasaku küljega ning paku selgroole toestust, asetades jalgade vahele padi.

Kui magad kõhuli…
Kui selili magamine on väidetavalt parim asend, siis kõhuli magamine halvim. Kõhuli lamamine tekitab kaelas pingeid, sest pead hingamiseks kaela keerama. Lisaks häirib see selgroo loomulikku asendit, mis omakorda võib tekitada alaseljavalusid. Kahjuks peame soovitama, et isegi kui armastad kõhuli magamist, oleks parim harjutada end kas selili või vähemalt vasakul küljel puhkama.

Allikas: PureWow

Kommenteeri!


Reklaam