Saavuta elu parim vorm! Treener soovitab: 5 põhjust, miks end CrossFitis proovile panna


Foto: Tallinn CrossFit

Kui tahad sügisel alustada mõne uue trenniga, on valikuid mitmeid. Mida kujutab endast populaarne CrossFit? Tallinn CrossFit treener Kevin Jurs annab viis põhjust, miks just see treening valida.

1. CrossFit pole vaid meestele! CrossFit võib tunduda mehine ala, aga seda see kindlasti pole. CrossFit on mõeldud kõigile – meestele, naistele, noortele, vanadedele, hea ja mitte nii hea vormiga inimestele. Kõiki harjutusi saab teha lihtsamaks või vajadusel analoogse harjutusega asendada. Üldiselt on tegu siiski rühmatreeninguga, mis enamasti meeldib rohkem just naistele. Lisaks võib ka mainida, et meie CrossFiti klientide hulgas on üle poole just naised.

2. Hea vorm paari trenniga nädalas. Esimest korda proovijatel soovitan trennis käia kaks-kolm korda nädalas, edasijõudnutel kuni viis korda nädalas. Kõige tähtsam on kuulata oma keha – kui tunned, et keha on väsinud ja kange, tasub võtta puhkepäev. Üldiselt aga planeerimine klasside kavad nii, et mitu päeva järjest käivad spordisõbrad treeniks iga päev erinevaid lihasgruppe.

3. CrossFit on mitmekülgne. CrossFiti klassid on väga mitmekülgsed, ükski trenn ei ole eelmisega samasugune. Iga trenni üks osa on WOD (Workout of the Day), mis on enamasti ajaliselt lühike ja intensiivne. Tänu sellele on lühikese aja jooksul võimalik põletada suurel hulgal kaloreid. Lisaks suureneb kehas ka "järelpõlemisefekt", mis tähendab, et keha võib põletada kaloreid ja rasvu ka tunde peale treeningu lõppemist.

4. Vaja on vaid oma trenniriideid. Kui plaanid külastada CrossFiti treeningut, pead kaasa võtma vaid treeningriided. Igas box'is on reeglina olemas kangid, kettad, sangpommid, sõudeergomeetrid ja palju muud. Samas saab CrossFiti harjutusi sooritada väga edukalt ainult oma keharaskusega, näiteks kodus või reisil olles.

5. CrossFit sobib kõigile. Kuna CrossFit on nii mitmekülgne, siis keegi ei saa oma nõrkasid või tugevaid külgi peita. Mõni päev on kavas rasked kükid või jõutõmbed, teine päev sõudmine või jooksmine ja mõni päev näiteks kombinatsioon mitmest erinevast elemendist. Olenevalt inimese kehatüübist või tugevustest saavad korraliku koormuse kõik treenijad.

Vaata ka, kuidas Catwalki ja Naisteka toimetajad esmakordselt CrossFiti trenni proovisid: http://catwalk.delfi.ee/uudised/artiklid/suur-trennigiid-18-osa-crossfit-algajatele-esmapilgul-lihtsad-harjutused-esitavad-kehale-tohutu-valjakutse?id=79549988

Kommenteeri!


Reklaam