See “tervislik” puuvili on halvim asi, mida hommikusöögiks süüa


Shutterstock

Banaanid on varjatud suhkrupommid, mis rikuvad tervislikult toitujate menüüd.

Kuigi neil on toidumaailmas hea maine (eelkõige kõrge kaalimi-, magneesiumi- ja kiudainesisalduse tõttu), pole tegemist just eriti figuurisõbralike viljadega. Vähemalt nii väidab AlkaMind dieedi looja dr Daryl Gioffre. “Banaanid tunduvad olevat täiuslik valik, mida laualt kaasa haarata ja tee peal süüa, kuid lähemal vaatlemisel selgub, et ainult banaani söömine pole parim valik, sest need puuviljad sisaldavad 25% suhkrut ja on ka üsna happelised,” selgitab ta. “Kui me ei tasakaalusta seda hommikusöögiks söödud banaani veidikese rasvaga, kaovad paljud banaani head omadused, samal ajal kui suhkru- ja happelisuse tase kehas tõusevad tippu.”

Miks sa peaksid happelisuse taseme pärast oma kehas hoolima? Aluselise toitumise toetajad usuvad, et aluselise toidu söömine ning happeliste toitude tarbimise vähendamine tasakaalustab ja reguleerib loomulikult pH-taset, nii et su keha ei pea seda ise tegema.

Dr Gioffre väidab, et kuna banaanid on happelised, ei piisa nendest lõunani vastupidamiseks. “Nad annavad kiire energialaksu, kuid juba varsti oled sa väsinud ja tunned nälga,” selgitab ta. Tundub tuttav? See on täpselt sama kiire tunne nagu see, mis sa pärast “suhkrulaksu” tunned.

Dr Gioffre sõnul võib banaane ikka süüa, neid peaks lihtsalt sobitama tervislike rasvadega, vürtside ja/või maitsetaimedega, mis neutraliseeriks suhkru seedimist ja aitaks ära hoida insuliini taseme tõusu. Mõned tema tema lemmikud on toores mandli- või kookosvõi, tšiiaseemned, kanep, linaseemned, kookosõli, kaneel ja kurkum. “Kuna banaanid on happelised, peab seda hapet neutraliseerima, et saaksite kaaliumist, kiudainetest ja magneesiumist nende hea mõju kätte ilma “suhkrulaksuta”,” ütleb ta. See muudab hommikusöögi tasakaalustatumaks, mis annab energiat ilma, et tahaksid keskpäeval midagi ebatervislikku näksida.

Allikas: Byrdie

Kommenteeri!


Reklaam