Söö end paremasse vormi: 10 toiduainet, mis kiirendavad kalorite põletamist


Panthermedia

Soovid kaalus alla võtta ja oled oma toidulauda oluliselt piiranud? Jälgi siiski, et sa olulistest toiduainetest ning toitudest ei loobuks... Ajakiri Marie Claire soovitab, mille söömisest kindlasti loobuda ei tasuks.

Kanepiseemned

Need sisaldavad alfa-linoleenhappeid (teatud tüüpi omega3 happed), mis kiirendavad ainevahetust. Omega3 rasvhapetel on tõestatud ka II tüüpi diabeedi ohtu vähendav toime – haigus, mille teket seostatakse rasvumisega. Puista kanepiseemneid helvestele, salatile, jogurtisse.

Roheline tee

Antioksüdantide rikas tee on tervisele mitmel moel kasulik, soodustades ainevahetust. Seda sellepärast, et sisaldab katehiine ja mitte ainult – rohelises tees sisalduv kofeiin toimib stimulandina, õhutades keha enam energiat kasutama. Peale selle moodustab enamuse teetassi sisust ju vesi.

Täisterakaer

See vähendab vere kolesteroolitaset ja parandab üldist südame-veresoonkonna tervist, kuid lisaks sisaldab ka teatud tüüpi karbohüdraati, mis kiirendab ainevahetust. Tera ümbritsevad kestad ei lõhustu peensooles ning tekitavad täiskõhutunde pikemaks ajaks, aidates kehakaalu langetada. Tänu sellele omadusele on hakatud täisterakaera ja –otra lisama mitmetele traditsioonilistele teraviljatoodetele.

Munad

Munad, ükskõik millisel viisil valmistatud, peaks olema hommikusöögi kohustuslik osa. Sisaldavad kõrgekvaliteedilisi valke ning soodustavad kalorite põletamist. Ühe uuringu kohaselt saavutasid ülekaalulised inimesed hommikusöögiks mune süües 65% võrra paremaid tulemusi, kui madala kalorsusega dieeti järgides. Proteiinirikka hommiksöögi söömine kiirendab organismi ainevahetust (puhkeolekus) päeva jooksul umbes 10% võrra.

Terav salsakaste

Mitte ainult terav maitse ei ole salsakastme võlu, vaid see kiirendab ka ainevahetust. Tulistes pipardes sisalduv kapsaitsiin toodab soojust, põletab kaloreid ja lõhustab rasva. Lisaks sellele tekitab tuliste piprasegude kasutamine söömise järgselt suurema rahuolutunde ning hiljem sööd sa tõenäoliselt vähem.

Tulised proteiinitahvlid

Rohke proteiinide ehk valgu söömine on kehakaalu langetamisel kasulikum kui kalorite lugemine. Proteiin tekitab rahulolu- ja küllusetunde, soodustab kalorite põletamist ning lihasmassi säilitamist, mis kõik aitavad kaasa kehakaalu normaliseerimisele. Tulistes pipardes sisalduv kapsaitsiin ja hoolikas toidu läbinärimine (kes ei näri korralikult, kipuvad rohkem sööma) ning ainevahetusele kiirendavalt mõjuv snäkk ongi käes.

Kookos- ja palmituumaõli

Need kiirendavad energia kasutamist ja rasva metabolismi. Uuring tõestas, et naised, kelle igapäevane dieet sisaldas kaks supilusikatäit kookos-või palmituumaõli päevas, mitte ainult ei kaotanud kõhurasva, vaid tõusis ka nende vere hea kolesterooli tase. Kuna mõlemad õlid on kaloririkkad (üks supilusikatäis sisaldab 40-117 kalorit), on oluline neid õigesti annustada.

Madala rasvasisaldusega piimatooted

Näiteks juust. Uurimused näitavad, et kaltsiumirikkad piimatooted soodustavad kehakaalu langetamist II tüüpi diabeedi korral. Miks? Ebapiisav kaltsiumihulk toidus vabastab kaltsitriooli, hormooni, mis paneb keha rasva koguma. Valides aga menüüsse madala rasvasisaldusega piimatooteid, toidame organismi vajaliku kaltsiumiga, kuid kaloreid anname mõõdukalt.

Hanemalts

Et kehakaalu langetada, tuleb tähelepanu pöörata kiudaineterikastele toitudele, mis seeduvad kauem ning kiirendavad ainevahetust. Kiudained soodustavad ka sooletegevust. Üks sellistest toiduainetest on hanemalts ehk kinoa, mis sisaldab umbes kaks korda rohkem kiudaineid kui teraviljad. Samuti sisaldab see palju valku ning selle toiteväärtus on kõrge.

Banaan

Sellel puuviljal on halb maine, kuid põhjuseta. Üks suur banaan sisaldab peaaegu 500 mg kaaliumi, mis reguleerib mineraalide ainevahetust ja vedelike sisenemist-väljumist rakkudest, kiirendades sellega tõenäoliselt baasainevahetust (näitab ärkveloleku ajal rahuolekus põletatud kalorite hulka). Banaanid sisaldavad lõhustumatut tärklist, mis toimib sooles sarnaselt kiudainetega, kuna keha ei suuda seda seedida. Lisaks alandavad banaanid söömisjärgse veresuhkru taset, mõjudes positiivselt ainevahetusele. Mida rohelisem banaan, seda rohkem tärklist see sisaldab. Ning veel – huvitaval kombel aitab banaani nuusutamine söögiisu vähendada!

Kommenteeri!


SISUTURUNDUS Vali kaunis pesu pulmapäevaks, mesinädalateks ja argipäevaks!