Söö iga päev kaks muna: 9 üllatavat kasutegurit sinu kehale


Foto: Shutterstock Shutterstock

Missugust kasulikku mõju avaldab sinu organismile regulaarne munade söömine?

Kanamunade kasulikke omadusi on korduvalt uuritud. Neid on kunagi tohutult kritiseeritud, kuid tänaseks on uuringud tõestanud, et tegemist on mitmel moel kasulike ja ainulaadsete toiduainetega. Veebiväljaanne Bright Side kogus kokku kõik kanamunade kohta tehtud värskeimate uuringute tulemused. Täpsemalt sellised, kus räägitakse nende kasulikkusest inimese organismile. Tuli välja, et optimaalne on tarbida 2-3 muna päevas.

Sinu aju on koliinide kaitse all
Fosfolipiidid, mis kindlustavad ajurakkude vahelise normaalse toimimise, koosnevad koliinidest. Kliiniliselt on tõestatud, et just see vitamiin on aju kõige olulisem ehitusmaterjal. Kui sööd päevas kaks muna, saab keha just koliine piisavas koguses. Koliinide puudus võib viia järkjärgulise mälu nõrgenemiseni.

Luteiin kindlustab hea silmanägemise
Värsked uuringud näitavad, et kanamunades sisaldub rohkelt luteiini. See aine vastutab selge ja terava silmanägemise eest. Kui seda on organismis aga vähe, hakkavad silmades toimuma kahjulikud muutused ning nägemine võib isegi pöördumatult kahjustuda.

D-vitamiin aitab kaltsiumil imenduda
Kui annad inimesele kaks varianti: juua lusikatäis kalaõli või süüa ära üks keedetud muna, valib suurem osa just teise variandi. Eriti, kui nad saavad teada, et mõlemas sisaldub sama palju D-vitamiini.

Lisaks, teadlased leidsid ka, et kui toita kanu spetsiaalse toidulisandiga, suureneb munades D-vitamiini sisaldus. Niinimetatud päikesevitamiin aitab kehal paremini kaltsiumi omandada, tugevdab luid ja hambaid.

B-vitamiini kompleks kaitseb nahka, juukseid ja maksa
Biotiin, vitamiin B12 ja hästi seeditavad toitvad valgud panustavad juuste ja naha tugevdamisse. Fosfolipiidid, mis munades sisalduvad, aitavad ka maksast toksiine eemaldada.

Väheneb risk haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse
Vastupidiselt varasemalt levinud arvamusele näitavad uuemad teadusuuringud, et munades sisalduv kolesterool tasakaalustub fosfatiididega. Seega ei ole see meie tervisele kahjulik. Lisaks pärsib see ka keha enda kolesterooli tootmist. Kanamunad sisaldavad oomega-3 rasvhappeid, mis vähendavad triglütseriidide taset, sealjuures vähendades omakorda riski haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse.

Sa hakkad kaalu kaotama
Ameerika teadlased tulid järeldusele, et kui kombineerida madala kalorsusega dieet kanamunade söömisega hommikusöögiks, kaotad kaalu kaks korda kiiremini. Selline hommikusöök hoiab pikemat aega täiskõhutunnet, muutes seejuures ka võimalikuks, et sööd ülejäänud päeva jooksul vähem.

Väheneb vähirisk
Koliin, mis on ajule ülioluline, vähendab ka vähiriski. Ühe teadusuuringu tulemused näitasid, et naised, kelle päevasesse menüüsse noorukieas kuulusid munad, haigestusid 18 % väiksema riski tõenäosusega rinnavähki.

Kasulik lapsi planeerides
B-vitamiinid mängivad olulist rolli suguhormoonide moodustumisel. Vitamiin B9 on teisisõnu tuntud ka kui foolhape. Selle abiga moodustuvad punased vererakud ja närvitoru, ja lapse vaimsete väärarengute risk väheneb. Just seetõttu on vitamiin B9 eriti vajalik naistele, kes plaanivad rasestuda. Üks kanamuna sisaldab 7 milligrammi foolhapet.

Vananemisprotsess aeglustub
See asjaolu ilmnes Hollandi teadlaste uuringust. Regulaarselt mune süües kadusid 87 % naistel vanuses 35 kuni 40 pigmendilaigud ning nahk muutus pringimaks. Meestel vähenesid märgatavalt kortsud silmade ümber.

Allikas: Bright Side

Kommenteeri!


Reklaam