"Kogu asi algas umbes poolteist aastat tagasi. Mõte tuli meielikult väga spontaanselt. Üks idee viis teiseni ning märkamatult jõudsime SWÄRKi ideeni. Eks triiksärgid ja mehed on meile mõlemad südamelähedased," kommenteerivad nad SWÄRKi sündi.

Naised kohtusid Balti Filmi- ja Meediakooli ristmeedia tootmist õppima asudes. "Saime väga kiiresti aru, et oleme ühel lainel ning võiksime oma jõud ühendada ja midagi ägedat ette võtta. Oleme väga sarnased, aga samas ka väga erinevad, mis tuleb tööde jaotamisel ainult kasuks." Disainiprotsessis osalevad mõlemad, muud ülesanded jaotuvad õnneks loomulikult – Merilyle meeldivad numbrid, Paulale suhelda. "Kui aga satub ette ülesanne, mida kumbki lahendada ei oska, siis pusime ja õpime."

Kiire areng
Poolteist aastat võib tunduda lühikese ajana, kuid selle jooksul on naised tooteid ja brändi jõudsalt arendanud. Alustati second-hand särkide ümberdisainimisest. "Tähelepanu, mida SWÄRK kohe alguses püüdis, innustas meid asjaga edasi tegelema. Ettevõtte algse kontseptsiooni suur miinus oli, et meil puudus toote kvaliteedi üle kontroll, kuna igal särgil oli erinev ajalugu. Samuti polnud meil mitte mingisuguseid suurusstandardeid, mis muutsid müügi veebis keeruliseks," kirjeldavad nad.

Kuna potentsiaali asja suureks kasvatamisel oli, otsustati leida viis, kuidas minna sujuvalt üle tootmisele, millega oma juurtest liigselt ei eemalduks. "See oli omaette katsumus, aga ennast harides leidsime tee, kuhu suunas edasi minna. Jätkusuutlik tootmine on lai mõiste ning me ei püüagi olla 100% ökobränd – nii jääks SWÄRK hobiks. Oluline on tootmise juures aga, kuidas seda tehakse."

SWÄRK särgid õmmeldakse Eestis, kombineerides omavahel kvaliteetseid särgikangaid, kangajääke ja swärigilikult pööraseid kangaid. "Kvaliteetsed kangad on olulised eelkõige seetõttu, et särk kestaks. Ka see on osa jätkusuutlikust mõtlemisest," toonitavad Merily ja Paula.

Kandjast ja disainist
"Swärke kannavad nii kontoriinimesed, kes tahavad ennast isikupäraselt tunda ning ka mehed, kes igapäevaselt hoopis triiksärke ei kanna, pidades neid liiga tõsisteks. SWÄRK sobib imehästi ka lavale ning ekraanile."

SWÄRKi disaini iseloomustab sõnapaar "vimka klassikalisel" ning see on oma olemuselt hea triiksärk, millel on iseloomuga disain. "Kõige hasartitekitavam kogu disainiprotsessi juures on efektkangaste jahtimine. Need on üldjuhul julge ning ootamatu mustriga ning meie särkide juures need wow-efekti tekitajad," kirjeldavad naised.

Lähevad Berliini moenädalale
SWÄRKi tegijad lubavad, et uus kollektsioon tuleb eelmisest veelgi parem ja pöörasem – arvesse on võetud tagasiside eelmise kollektsiooni mudelite disainide ja lõigete osas. "Astume hetkel ka sammukesi välisturu suunas – järgmisel suvel näitame SWÄRKi uut kollektsiooni ka Berliini moenädalal."

Vaata lisa SWÄRKi koduleheküljelt.