Taastu targalt: 3 terviseeksperti paljastavad oma parimad pohmelliravimid


Foto: Shutterstock Shutterstock

Uusaastaöö pidustused venisid liiga pikale ning nüüd tunned end sõna otseses mõttes kohutavalt? Loe, mida soovitavad olukorra leevendamiseks toitumisnõustaja, treener ja farmatseut.

Toitumisnõustaja

Ekspert: Tervislike toidulisandite GP Nutrition looja Gabriella Peacock

Mis on toitumisnõustaja vaatevinklist parim pohmelliravim?
Parim oleks toetada oma maksa, nahka ja meeleseisundit. Soovitaksin järgnevat:

Söö ohtralt värskeid puu- ja juurvilju. Eriti kasuks tulevad rohelised salatid. Lisa smuutisse spinatit, tee värske püreesupp või rikkalikult roheline võileib.
Kuigi keha justkui anub, et sööksid süsivesikuterikkaid toite, leia iga toidukorraga tasakaalukas valik süsivesikute, valkute, kasulike rasvhapete ning värskete puu- ja juurviljade seast. Sinu keha vajab nüüd palju kasulikke toitaineid.
Tarbi palju vedelikku. Vesi aitab mürgid kehast eemaldada, ergutab tervislikku ainevahetust, vereringet ja pH taset. Joo lisaks puhtale veele ka värskelt pressitud puuviljamahlasid, taimeteesid ning kuuma vett, mida on rikastatud värske sidruniga.

Kas pohmelli saab ka tegelikkuses toiduga ravida?
Toit ei ole kindlasti ainus ravim. Suurimaks abiks tuleb kombinatsioon täisväärtuslikust unest, rohkest veest ja korralikust toidust.

Kuidas näeb välja teie isiklik pohmelliravim?
Sellesse kuuluvad minu lemmik telesari ja pehme diivan. Joon alati ka rohelist smuutit, kuna tean, et annan sellega kehale piisavalt toitaineid ning seda on ka kerge seedida.

Treener

Ekspert: Londoni rattatreeningu stuudio Psycle looja Rhian Stephenson

Kui efektiivne pohmelliravim on treening?
Alkoholi tekitatud toksiine lagundab enamasti maks, kuid enamik väljub kehast hingeõhu, uriini ja higiga. Seega aitab pohmelliga treenimine seda protsessi kiirendada, kuid ole ettevaatlik, sest see ei ole täielikult ohutu.

Kuna sinu keha on vedelikupuuduses ega suuda toitaineid normaalsel viisil seedida, võib treening seda olukorda võimendada. See võib omakorda tekitada lihaskrampe, viia keha elektrolüüdid tasakaalust välja ning suurendada ka vigastuste ohtu. Loomulikult usun ma trenni parandavasse mõjusse, kuid esmatähtis oleks eelnevalt kehas olevad toitained tasakaalu viia ning midagi värsket ja toitvat tarbida.

Treeningute osas on pohmelli ajal parimaks kardiotreening. Keha vajab, et vereringet ja hingamist ergutaksid ning toksiinide väljutamiseks palju higistaksid. Kuna sinu keha ei ole sel ajal oma parimal tasemel, soovitan pohmelli ajal raskustreeningut vältida, kuna on vigastuste oht.

Mida veel silmas pidada?
Paljud terviseeksperdid soovitavad pärast pikka õhtut tarbida palju vett. See tähendabki just puhast vett ning nende jookide (nagu näiteks kohv) vältimist, mis kehast vedelikke hoopis väljutavad. Kuigi kohv võib sulle koheselt hea enesetunde tekitada, muudab see sümptomeid tegelikkuses hoopis hullemaks. Selleks, et kehas põletikku ja valu vähendada, proovi punase päevakübara ekstrakti. See on ideaalne looduslik alternatiiv klassikalistele valuvaigistitele.

Kuidas näeb välja teie isiklik pohmelliravim?
Ma armastan värsket mahla, mille valmistamiseks segan suure klaasitäie veega pool greipi (see toetab ka maksa tööd) ja veidi meresoola. Teine kasulik pohmelliretsept on smuuti, kuhu kuuluvad üks dattel, pool avokaadot, üks banaan, veidi valgupulbrit, pool klaasi sidruni- või greibimahla ja peotäis lehtkapsast. Kui soovid lisavitamiine, kasuta retseptis ka kookosvett.

Farmatseut

Ekspert: Ettevõtte Superdrug farmatseut Niamh McMillan

Kas meditsiinilises mõttes on efektiivseid „pohmelliravimeid“ üldse olemas?
Kuigi üldiselt soovitame kõikidesse sellistesse „ravimitesse“ ettevaatlikkusega suhtuda, on siiski mõned soovitused, kuidas kehale tekitatud kahju leevendada:

Tarbi vaid nii palju alkoholi, kui sinu keha talub.
Joo enne igat järgnevat alkohoolset jooki klaasitäis vett. Väldi gaseeritud jooke, kuna need kiirendavad alkoholi imendumist.
Joo enne magamaminekut suur klaasitäis vett.
Söö enne alkoholi tarbimist korralikult.
Tumedavärvilised alkoholid põhjustavad suurema tõenäosusega pohmelli.
Ära sega erinevaid alkohole. Tarbi õhtu jooksul vaid üht tüüpi alkohoolseid jooke.
Maga piisavalt.
Ära kunagi tarbi alkoholi mitmel järjestikusel päeval. Keha vajab taastumiseks vähemalt 48 tundi.

Kas on midagi, mida pärast alkoholi tarbimist kindlasti teha ei soovitata?
Suhtu kahtlusega kõike, mis on väidetavalt „pohmelliravim“. Sellist imeravimit ei ole olemas. Sinu keha vajab lihtsalt palju vett ja puhkust. Ennetamine on kindlasti parem kui tagajärgede ravimine, seega joo rohkelt vett ja maga. Jäta ka meelde, et soovitatavad alkoholikogused naistele on nädalas vähem kui 8 ühikut ning meestele vähem kui 16 ühikut. Need on mõistlikum erinevate päevade vahel ära jaotada ning mitte ühel päeval korraga tarbida.

Kuidas näeb välja teie isiklik pohmelliravim?
Järgneva päeva pohmelli vältimiseks joon alati õhtu jooksul ohtralt vett ning seda eriti vahetult enne magamaminekut, et järgnevaks päevaks parem enesetunne garanteerida.

Allikas: Byrdie

Kommenteeri!


Reklaam