Tahad tervemaid ja läikivamaid juukseid? Lülita oma menüüsse need toiduained


Foto: Shutterstock

Kvaliteetne šampoon ja palsam on muidugi head, kuid juuste välimust saab mõjutada ka sisemiselt.

Ajakiri Glamour reastas toiduained, mille söömine ei taga mitte ainult ilusaid juukseid, vaid paneb ka naha ja silmad särama ning muudab küüned tugevaks. Tõeline turgutus!

Rasvane kala. Kui soovid paksu, külluslikku ja säravat juuksepahmakat, söö kindlasti rasvast kala. Selles sisalduvad oomega-3 ja oomega-6 rasvhapped ennetavad juuste väljalangemist, niisutavad peanahka ja tugevdavad juuksefolliikuleid. Lisaks kasulikele rasvhapetele on kalas rohkelt rauda ja B12-vitamiini, mis on naha ja juuste tervisele väga olulised. Samuti aitavad juukseid tugevdada valgud ja D-vitamiin.

Krevetid. Koorikloomades, näiteks krevettides, sisaldub mitmeid juukseid turgutavaid vitamiine ja mineraalaineid. D-vitamiin, B12-vitamiin, raud, tsink, seleen, valgud...

Austrid. Võib öelda, et austrid on meie planeedi ühed peamised iluallikad. Austrites on väga palju erinevaid vitamiine ja mineraale – näiteks juukseid tugevdav foolhape, raud, valk ja nahka puhastav seleen ning tsink.

Munad. Munades on palju biotiini ehk H-vitamiini, mis annab juustele sära. Biotiini lisatakse ka paljudele šampoonidele ja palsamitele, seega uuri nende etikette.

Taine loomaliha. Punane liha on üks parimaid loomse valgu allikaid. Süües paar portsjonit loomaliha nädalas, paraneb muuhulgas ka sinu juuste seisukord.

Lahja kalkuniliha. Kalkuniliha söömine annab kehale rikkalikult mineraale, mis on eriti kasulikud just juustele.

Kana rinnafilee. Tervislik valik, mis sisaldab rohkelt juustele kasulikke ained, on madala rasvasisaldusega ja valgurikas.

Kreeka pähklid. Pähklid on üleüldiselt suurepärane vitamiinide ja mineraalide allikas, aga just Kreeka pähkleid peetakse eriti heaks biotiini, oomega-3 rasvhapete, valkude, E-vitamiini ja vase allikaks.

Brasiilia pähklid. Sarnaselt Kreeka pähklitele on ka Brasiilia pähklites vitamiine ja mineraale, mis kaitsevad juuksefolliikule, lisavad juustele sära ja aitavad parandada juuste loomulikku värvitooni.

Kõrvitsaseemned. Ka kõrvitsaseemned on täis kasulikke vitamiine ja mineraale. Proovi neid näiteks kokku segada maitsestamata jogurtiga ja lisa ka mõned puuviljalõigud. Kõlab nagu tervislik ja vitamiinirikas vahepeala või hommikusöök, eks?

Pruun riis. See on proteiini- ja mineraalirikas toiduaine, mis on kehale ja juustele väga kasulik. Nimelt sisaldab see palju tsinki, mis reguleerib hormoone ja mõjutab otseselt juuste paksust ja kasvamiskiirust.

Tume šokolaad. Šokolaadi söömiseks võib leida nii palju põhjuseid! Tume šokolaad sisaldab rohkelt antioksüdante, proteiini, rauda, B-vitamiini ja see kõik mõjub sinu juustele suurepäraselt.

Bataat. Kui pruunist riisist on juba küllalt, siis maguskartulil on küllaltki sarnane toime. See annab juustele sära ja sisaldab palju beetakaroteeni, mis soodustab juuksekasvu ja parandab hapniku ringlust folliikulis.

Roheline tee. Kui jood antioksüdante sisaldavaid jooke nagu polüfenoolirikast rohelist teed, siis muutub pea- ja näonahk ilusaks. Rohelist teed võib kasutada ka välispidiselt – kanna seda peanahale kõõmast vabanemiseks või loputa sellega juukseid, kui tahad läikivamaid kiharaid.

Banaanid. Kui sul on kiire ja tahad teele kaasa võtta kiire snäki, siis banaan on väga hea valik. Banaan täidab hästi kõhtu, sisaldab rohkelt B-vitamiini ja tsinki ning on seega ka su juustele kasulik.

Porgandid. Porgandites on palju A-vitamiini, mis aitab peanahal rasu toota. See on väga oluline, et peanahk oleks parajalt niisutatud ja juuksed oleksid maksimaalselt läikivad.

Spinat. Ära unusta rasvase kala, looma- või kanaliha kõrvale võtta üks korralik portsjon spinatit. Erinevad rohelised salatid ja lehtköögiviljad sisaldavad palju A- ja C-vitamiini, foolhapet ja tsinki ning looduslikku kollageeni.

Kodujuust. See on väherasvane ja sisaldab palju juustele ja küüntele kasulikke vitamiine ning mineraalaineid. Kui soovid, et sinu välimus hakkaks juba täna paremaks muutuma, siis lisa toiduportsjoni juurde paar lusikatäit kodujuustu.

Läätsed. Oled vegan? Siis söö kindlasti palju läätsesid, sest neis sisaldub rohkelt valku, süsivesikuid, foolhapet ja rauda, mis on olulised et hapnik transporditaks peanahast juuksefolliikuliteni. Hea hapnikuringlus peanahas tähendab kiiremat juuksekasvu.

Põldoad. Nagu läätsed, sisaldavad põldoadki rohkelt rauda, tsinki, biotiini ja valku, mis on kõik olulised, et juuksed oleksid tugevad ja säravad.

Mustikad. Antioksüdantiderikkad mustikad on head igatmoodi: smuuti sees, koogi sees, niisama süües.

Kreeka jogurt. Kreeka jogurt on pungil valkudest, kaltsiumist, D- ja B5-vitamiinidest.

Kiivid. Kiivid on täis C-vitamiini, mis on juustele väga kasulik.

Punane paprika ja tomatid. Punane paprika ja tomatid sisaldavad lükopeeni, mis võitleb sinu kehas kollageeni hävitavate ensüümidega. Kui sööd piisavalt tomateid ja punast paprikat, hoiad ära ka juuste väljalangemist.

Kommenteeri!


Reklaam