Tõsta oma enesehinnangut: head viisid, kuidas iseendaga taas parimaks sõbraks saada


Foto: Shutterstock

Tunned, et ühiskonna surve “noor ja ilus” välja näha kurnab sind ja enesehinnang on seetõttu alla igasugust arvestust langenud? Õpi end taas armastama ja hindama.

1. Unusta iluideaalid. Sa ei sa küll muuta tänapäevase ühiskonna iluideaale, kuid sa saad muuta endale seatud nõudmisi. Proovi näha ja hinnata ilu reaalsel kujul (päris inimeste peal), mitte töödeldud reklaam- ja ajakirjafotodel.

2. Hinda peale välimuse ka muud. Las su enesehinnang põhineb su sisemistel mitte välimistel omadustel. Keskendu võimetele, vaadatele, suhetele ja omadustele, mis sulle enda puhul meeldivad. Need on välja kujunenud pika aja jooksul ja saad neid pidevalt ka edasi arendada.

3. Ära ärritu, kui näed mõnikord "halb" välja. Stress ja ärevus, mida pidevalt oma välimuse tõttu tunned, kajastub varem või hiljem ka sinu välimuses. Seega, jah, päevad polegi vennad. On halbu päevi, millele järgnevad taas paremad. See on normaalne.

4. Naerata. On teaduslikult tõestatud, et naeratamine teeb tuju paremaks. Ja see, et ka teistele inimestele meeldivad naeratavad näod, on ju ka ilmselge.

5. Loobu mõneks päevast meigist. Oled üks neist naistest, kes ei lähe ilma meigita toast välja? Proovi siiski päev või paar ilma meigita olla – võid avastada, et kui su nahk “hinagata” saab, näeb see peagi ilma puudrikihita oluliselt värskem välja. Sama kehtib ka sinu silmade kohta – raske ripsmetušikiht võib su välimuse hoopis vanemaks muuta.

6. Kanna rõivaid, milles end ka tegelikult hästi tunned. Sa ei pea midagi kandma üksnes seetõttu, et see on trendikas või et kõik poed on selle oma lettidele müüki võtnud. Kanna vaid neid riideid, mis sulle tegelikult meeldivad ja ära lase end kellelgi dikteerida – nii võid peagi avastada, et sul on oma unikaalne stiil.

7. Puhka peeglitest. Kas vaatad end igal võimalikul juhul peeglist – kui möödud vaateakendest, kui sõidad autoga…? Proovi seda nüüdsest teadlikult harvemini teha ja keskenduda sellele, kuidas sa end sisimas tunned.

8. Keskendu sellele, et elaksid tervislikult. Tegeled pidevalt oma kehaga, kuna sa tahaksid teistsugune välja näha? Keksendu kehale oma tervise pärast, selle pärast, kuidas su keha funktsioneerib. Söö ja liiguta mõistlikult, kuid ära piitsuta end, kuna tahaksid näha välja nagu modell moelaval.

9. Kuula oma lähedasi. Sa võid ju arvata, et su nina on hiigelsuur või su tedretähnid on tõeline nuhtlus, kuid inimesed, kes sinust hoolivad, peavad neid miskiks, mis teevad sinust sinu. Need on osa sinu välimuse erilisusest. Kui tunned end oma välimuse ja keha suhtes ebakindlalt, küsi lähedastelt pereliikmetelt või sõpradelt, mida nemad arvavad. Tõenäoliselt on nad nõus, et sa ei vaja igapäevaselt tonnide viisi meiki või ebamugavat vormivat pesu.

10. Ära võrdle end noorematega. Kas võrdled enda välimust pidevalt nende omaga, kes on sinust aastaid, kui mitte kümneid aastaid, nooremad? Isegi samavanade kuulsustega enda välimuse võrdlemine on mõttetu – enamikul inimestest pole vahendeid, et lubada endale kalleid salongihooldusi ja plastilist kirurgiat. Ja miks peakski? Ajaga ei suuda keegi lõputult võidu joosta ja üks on kindel – aeg võidab alati. Inimene näebki vananedes vanem välja.

Allikas: Psychology Today

Kommenteeri!


Reklaam