Tunned end paistes ja väsinuna? 4 levinud põhjust, mis tekitavad kõhus raskustunnet


Foto: Shutterstock

Igati normaalne on tunda kõhus puhitust pärast suure kausitäie vürtsika toidu või kolme koogitüki söömist. Sinu kõht tundub aga püsivalt paisunud olevat, ja nii igapäevaselt ning sa tunned end seetõttu ülimalt ebamugavalt ja kurvalt?

Sertifitseeritud dietoloog Leslie Langevinilt USA Whole Health Nutrition keskusest selgitab, missugused on kõige tavalisemad kõhu puhitust tekitavad põhjused.

Sa ahmid toitu. Liiga kiiresti söömine paneb meid õhku alla neelama ja kuna õhk, mis läheb sisse, peab ka välja tulema, tunnedki end kui suur pall. Aeglusta söömist ja keskendu enne neelamist iga suutäie korralikule närimisele. Lisaks jäta kõrvale gaseeritud joogid, kuna ka need panevad sind õhku alla neelama. Vali joogiks vesi, kuna see suudab puhitustunnet isegi ennetada. Sellesse kategooriasse langeb ka ülesöömine. Kui sinu iga söömiskord lõpeb sellega, et sinu kõht on ebamugavust tekitavalt liiga täis, siis sa mitte ainult ei tarbi lisakaloreid, mis viivad omakorda kaalutõusuni, vaid sinu seedeelundkond ei suuda sellise kogusega hakkama saada ning maksab halva enesetunde näol kätte. Keskendu sellele, et sööd oma kõhu täis 80 % ulatuses, et vältida ebameeldivat, paisunud tunnet.

Toitud valesti. Me juba teame, et piimatooted, oad, vürtsikad või praetud toidud, brokoli, sibulad, kapsas, mõne inimese puhul gluteen, rasvased road, kõrge kiudainete sisaldusega puuviljad nagu õunad ja pirnid võivad tekitada puhitustunnet. Sama võivad teha ka suhkur ja suhkrurikkad alkohoolsed joogid. Püüa vältida suhkruasendajaid, valget ja pruuni suhkrut ja isegi naturaalseid suhkruid nagu mesi ja vahtrasiirup ning pane tähele, kas märkad mingisuguseid erinevusi. Loe kindlasti ka toiduainete silte ja väldi aineid nagu ksülitool, sorbitool ja mannitool. Toiduainete tootjad üritavad oma toodetes ka kiudude sisaldust suurendada, mis on siltidel ära toodud nimedega nagu näiteks harilik sigur või inuliin. Need võivad aga seedesüsteemi ärritada, seega parim oleks neid vältida.

Tarbid liiga vähe kiudaineid. Kõhukinnisus on järgmine põhjus, mis tekitab puhitust. Seega tee kindlaks, et sinu seedeelundkond töötaks korralikult ja tarbi iga päev vähemalt 25 kuni 30 grammi kiudaineid. Nende hulka kuuluvad ka värsked puu- ja juurviljad, täisteratoiduained ja linaseemned, mis pakuvad abiväge. Joo ka päeva jooksul rohkelt vett.

Sa ei tarbi piisavalt probiootikume. Probiootikumid on sinu kehale kasulikud bakterid, mis kehas juba tegelikult elavad. Kui aga on suurenenud kahjulike bakterite osakaal, võib see tekitada seedeprobleeme. Leslie soovitab lisada oma menüüsse probiootikume, milles sisalduvad head bakterid nagu bifidobakterid ja laktobatsillid, et aidata vähendada gaase, mida sinu kõht ise tekitab. Sa võid näiteks võtta toidulisandeid, juua probiootilisi jooke, süüa kääritatud toite nagu klassikaline Hiina kapsas kimchi või jogurt (vali magusainete vaba variant). Tänapäeval on lisaks olemas ka toidud nagu müslisegud ja proteiinipulbrid, millesse on lisatud probiootikume.

Loe veel: Olulised põhimõtted, mida järgides kiirendad ainevahetust

Allikas: Pop Sugar

Kommenteeri!


Reklaam