Üks harjutus, mis muudab vaid 10 minutiga sinu kõhu lamedamaks


Foto: Shutterstock

Hüvasti, kõhurasv!

Kõik emad teavad, kui raske on rasedusega kogunenud lisakilodest vabaneda. Eriti kõhule kogunenud rasvast ja „sangakestest“. Tundub, et ka kogu maailma kõhulihaste harjutused ei suuda kõhtu uuesti lamedamaks muuta.

Sellegipoolest teavad vaid vähesed inimesed selle nähtuse teaduslikku tagamaad. Tuntud ka kui kõhu sirglihase lahknemine ehk diastaas, see tekib raseduse ajal seetõttu, et kasvav laps lükkab ema kõhulihaseid lahku. Seda täpsemalt naba ümbruse piirkonnas. Neil, kellel veab, lähevad kõhulihased üsna kiiresti pärast sünnitust algsesse asendisse tagasi, kuid teiste jaoks jääb tekkinud vahe avatuks pikemaks ajaks. Selle tulemusena venivad mõned siseelundid ja sidekoed kõhu keskosas välja ja põhjustavadki „emme kõhu“.

Ekspertide sõnul piisab lameda kõhu tagasisaamiseks sellest, kui neile lihastele rohkem tähelepanu pöörad ja aitad neil taas oma õigesse paika tagasi saada. Mitmed levinud lameda kõhu saamise harjutused tulevad siinkohal kindlasti kasuks. Maksimaalselt kiireks tulemuseks on olemas üks imelihtne tehnika – nimelt 10-minutiline harjutus, mis aitab lühikese ajaga saavutada saledama pihajoone. Boonuseks on, et selle tegemiseks ei pea sa isegi kodust lahkuma.

Kõigepealt istu põrandale rätsepaistesse. Aseta käed kõhule ja hinga võimalikult aeglaselt ja sügavalt sisse, lubades oma kõhul täielikult laieneda. Nüüd, kui välja hingad, tõmba kõhulihased nii tugevalt sisse kui suudad. Kujutle mõttes, et tõmbad neid põranda suunas.

Kui oled kõhu tugevalt sisse tõmmanud, hakka sügavalt ja aeglaselt sisse-välja hingama, surudes kõhu iga uue väljahingamisega üha enam selgroo vastu. Tee harjutust kokku kümne minuti jooksul.

Siiani on harjutus end uskumatute tulemustega tõestanud. Selle arendajad ja soovituse levitajad, personaaltreener Leah Keller ja New Yorgi günekoloog dr Geeta Sharma viisid selle tulemuste täpsemaks uurimiseks läbi väikese uuringu. Nimelt jälgisid nad 63 naise arengut, kellel oli kõhurasvaga probleeme. Juba pärast seda, kui nad olid 12 nädalat harjutust iga päev 10 minuti vältel regulaarselt teinud, märkasid kõik naised, et nende kõhu sirglihas oli tõepoolest taas õigesse asendisse tagasi läinud. Mõned andsid ka teada, et nende pihaümbermõõt oli mõne sentimeetri võrra vähenenud.

„Uuringus osalesid isegi naised, kellel oli sünnitusest möödas terve aasta, kuid ka nemad saavutasid harjutuse läbi positiivseid tulemusi,“ ütleb Sharma. „See teeb meid õnnelikuks, et saame teha midagi, mis naisi aitab.“

Kuigi konkreetset harjutust ei ole ametlikult katsetanud mehed või naised, kes pole sünnitanud, võiksid nad siiski seda proovida.

Loe veel: Unusta dieedid! 8 nutikat viisi, kuidas saad endale kiirelt lamedama kõhu

Allikas: RD

Kommenteeri!


Reklaam