“Uuringutulemused olid äärmiselt huvitavad. Sügavama dekolteega kleidid mõjutasid uue kolleegi valijaid oluliselt isegi siis, kui tegemist oli kontoritöötaja ametikohaga,” sõnas Paris-Sorbonne’i ülikooli doktor Sevag Kertechian. “Polnud vahet, kas tegemist oli klientidega kohtuva müügiesindaja või kontoris töötava raamatupidajaga – avarama riietuse kandjad said mõlemal juhul positiivseid vastuseid. Tulemused olid üsna šokeerivad ja negatiivsed, kuid siiski mitte üllatavad. On selge, et selles osas tuleb läbi viia veel palju uuringuid.”

Andmeid koguti kolme aasta vältel. Uue töötaja otsijatele esitati kahe sarnase välimuse ja töökogemusega naiste elulookirjeldused. Üks andis fotol sügava dekolteega kleiti ning teine tagasihoidlikku pluusi. Enam kui poole rohkem kutsuti intervjuule just esimest.

Kertechiani sõnul on tegemist küll alarmeeriva, kuid mingil määral siiski ootuspärase tulemusega. Arvestades, et ettevõtteid juhivad sageli mehed. “Asjaolud oleks kindlasti teised, kui juhtkondades oleks enam naisi,” sõnas ta.

Allikas. Harper’s Bazaar