Veelkord transrasvadest: 4 toitu ja toiduainet, mille söömisest peaksid hoiduma


Foto: Shutterstock

Oled veendunud, et süüa tohib ka ebatervislikku toitu, kui suudad kogused kontrolli all hoida? Ekspertide sõnul peaks loobuma toitudest, mis sisaldavad trans- ehk hüdrogeenitud rasvu.

Transrasvad on taimsed rasvad, millele on lisatud vesinikumolekule, et muuta rasva vedel vorm tahkeks – nii säilib see kauem.

Kehal on transrasvu raske lõhustada ja samuti takistavad need organismil teiste rasvade ja proteiini kasutamist. Transrasvu seostatakse ülekaalu, vere kõrge kolesteroolitaseme, südamehaiguste, ainevahetusprobleemide, liigesepõletike, diabeedi, infarkti ja Alzheimeri tõvega.

Toome välja neli toitu, mille söömisest peaksid kindlasti loobuma, kui soovid transrasvu oma menüüs vältida.

1. Fritüüritud kiirtoit. Igasugused fritüüritud toidud sisaldavad suures koguses transrasvu. See ei tähenda, et peaksid hoiduma ainult friikartulitest vaid ka muudest toitudest, mida keedetakse kuumas õlis.

2. Kondiitritooted. Koogid, sõõrikud, kommid ja muud maiustused sisaldavad samuti transrasvu. Kui suur magusaisu kimbutab, on hea mõte ise midagi küpsetada ja kasutada selleks näiteks kookosõli – vaid ise toitu valmistades saad olla kindel, mida see sisaldab.

3. Valmistoit ja erinevad snäkid. Samuti sisaldavad palju transrasvu küpsised, popkorn ja isegi külmutatud pitsa. Kui sinu soovitud snäki aegumistähtaeg on alles mitme aasta pärast, siis on kindlasti tegemist transrasvu sisaldava tootega, kuna transrasvu kasutataksegi eelkõige toote säilivusaja pikendamiseks.

4. Margariin. Mõned inimesed arvavad, et kui nad kasutavad või asemel margariini, siis see on väherasvane ja aitab kaalu langetada. Tegelikult on tulemus vastupidine ja kaal pigem tõuseb. Niisiis peaks eelistama kas võid – soovitatavalt mahetoodangut – või sootuks võitarbimisest loobuma.

Allikas: Byrdie

Kommenteeri!


Reklaam