Eesti disainsuss TOKU osaleb Põhjamaade suurimal sisustusmessil


TOKU Laura Nestor

Kolmapäeval, 17. jaanuaril algaval Stockholmi sisustusmessil Formex osaleb esmakordselt ka Võrumaa jalatsivabrik OmaKing. OmaKing on messil väljas kahe oma brändiga: klassikalise lõikega OmaKinga ja modernsema disainikeelega TOKU-ga. Mõlema brändi all tutvustatakse messil funktsionaalsete sisustuselementidena toasusse, eesmärgiga teha edasisi samme oma toodete ekspordiks Skandinaaviasse ja kasvatada sellega 2018. aastal ettevõtte eksporti vähemalt 15 protsenti.

“Eelmisel aastal moodustas eksport 50 protsenti meie ettevõtte kogukäibest ja on nii ka püsinud viimased 10 aastat. Eesti kontekstis ei ole meil arvatavasti enam väga palju kasvuruumi ning nii tulebki keskenduda just ekspordile. Selle aasta eesmärgiks on meil kasvatada eksporti 15-20%,” selgitab ettevõtte lähituleviku plaane OmaKinga tegevjuht Liis Tillmann. Hetkel müüb OmaKing oma tooteid nii Soomes, Lätis kui ka Leedus, kuid peamiselt erinevates marketites, mille puhul määrab paljuski müügivõimalused toodete hind. Ettevõtte suund on aga leida kliente kõrgema väärtusega toodetele.

Formex messilt loodab OmaKing saada Skandinaavia riikide positiivset vastuvõttu oma toodetele. “Tahame tutvustada TOKU ja OmaKinga uusi sussimudeleid Põhjamaade turule ning koguda tagasisidet, kas need kõnetavad inimesi ka väljaspool Eestit. Skandinaavia riigid on tagasiside saamise seisukohast kindlasti julge samm ja suur väljakutse, kuna seal hinnatakse disaini väga kõrgelt ning nõudmised heale tootele on samuti kõrged. Kuid vähemaga ei olegi mõtet leppida,” selgitab Tillmann ettevõtte ambitsioonikaid huve seoses Formex messiga.

Sisustusmessil OmaKinga ja TOKU susse funktsionaalsete sisustuselementidena tutvustav OmaKinga ja TOKU ekspordijuht Kristiina Toots näeb mõlema brändi puhul ekspordipotentsiaali. “Kui OmaKinga sussid on lihtsa ja aegumatu lõikega, mis harmoneeruvad hästi põhjamaise kodu sisustusega, siis möödunud aasta kevadel disainer Piibe Tompiga koostöös alguse saanud TOKU on juba algupäraselt inspireeritud just põhjamaisest stiilist, kus puhtad ja lihtsad jooned on kombineeritud mänguliste detailidega,” tutvustab Toots Võrumaal alguse saanud brände.

TOKU oma minimalistliku disaini, looduslike materjalide, ergonoomilise sisetalla ja unisex stiiliga on tõmmanud juba tähelepanu nii Eestis kui ka välismaal. Oma lühikese eluaja jooksul on TOKU osalenud erinevatel moesõudel nii Helsingis, Londonis kui ka Tallinnas ning eelmisel aastal võitis TOKU bränd Eesti Disainiauhindadel kaks auhinda.

Positiivne on see, et juba enne Formex messi algust on TOKU toasusside kollektsioon äramärgitud messi korraldajate poolt. Disainer Jan Rundgren, kes vastutab Formex messi ametliku näituse Man Kind kokkupanemise eest, valis messi parimate palade hulka ka Eesti disainsussi TOKU. Lisaks sellele leiab eksklusiivväljapaneku TOKU sussidest ka Formexi ametlikust pop-up poest, mida kureerivad uMe Interior disainerid.

Formex on Põhjamaade suurim sisekujunduse mess, millest võtab osa üle 20 000 külastaja, ligi 800 meedia esindajat ning rohkem kui 900 eksponaati erinevatest riikidest. Esindatud on nii sisekujunduse, moe kui ka kingituste valdkonnaga seotud tooted. Seekordne Formex mess leiab aset 17.-20. jaanuaril 2018 Stockholmis ning kannab teemat “A World of Shapes".

TOKU on 2017. aasta kevadel turule jõudnud Eesti kingabränd, mis pakub mugavaid ja kvaliteetseid jalanõusid disainiteadlikule inimesele. Kõik mudelid valmivad Võrumaal OmaKinga vabrikus, mis tegutseb 1993. aastast, kuid jätkab jalatsivalmistamise peretraditsioone juba aastast 1927. Eesti jalatsivabrikus valmistatakse lisaks toasussidele sandaale, pastlaid, laste- ja võimlemissusse ning nahast sisetaldu.

Kommenteeri!


Reklaam