Ainult meestele: kuidas saada parimasse vormi stressis ja talvekülmast räsitud nahk


Vero Photoart/ Unsplash

Meeste moe- ja elustiiliajakiri GQ rääkis ühe Inglismaa tuntuima ilukirurgi ja nahaeksperdi Dr Ravi Jainiga, et teada saada, mida peaksid mehed tegema ilusa ja terve naha saavutamiseks.

Olgem ausad, uue aasta esimestel kuudel püüavad enamik meist teha tervislikumaid ja paremaid valikuid nii toidu kui üldise heaolu osas. Detsembrikuus toimunud pidustused toovad meie toidulauale tavapärasest rohkem ebatervislikke toite ja kipume olema ka vähem aktiivsed. Suurenenud suhkru, soola ja süsivesikute tarbimine, rääkimata alkoholist, vähenenud unetundidest, minimaalsest trenni tegemisest ning krõbedatest külmakraadidest, teevad kahju kogu sinu kehale ning on esmajoones nähtavad just nahal. See suurendab aga enneaegse vananemise riski, kuna naharakud on suurema stressi all, keha loomulik vastupanuvõime nõrgenenud ning taastumine aeglasem.
Järgnevalt jagab Inglismaa üks juhtivaid kosmeetilise kirurgia eksperte soovitusi, kuidas saada oma nahk tagasi selle parimasse vormi. „Sisemiselt koormab veres ringlev suurenenud toksiinide kogus sinu maksa ja seedeelundkonda, mis omakorda aeglustab seedimist ja jääkainetest vabanemist. See põhjustab ka puhitust. Olukord muutub veelgi halvemaks, kui sööd valdavalt rasvaseid ja töödeldud toite, milles on vähem kasulikke toitaineid kui tervislikes valikutes ning see põhjustab väsimust ja kurnatust. Liigne alkoholi tarbimine viib keha veresuhkru tarbimise liiga kiirelt kõrgele, mis tekitab tavapärasest veelgi suuremat väsimust. Lisaks sellele viib alkohol keha ka vedelikupuudusesse,“ selgitab Dr Jain.

Christopher Campbell/ Unsplash


„Kõik need sisemised stressorid võivad end visuaalselt ilmutada sinu nahal ning tulemused tekivad üsna kiirelt. Keha vedelikupuudus ja toksiinide kogunemine nahas põhjustab kerget paistetust – nägu tundub tavapärasest tunduvalt suurem. Järgmiseks selgeks märgiks naha normaalse toimimise häiritusest on ka vistrikud, kuna naha loomulik kaitsevõime on nõrgenenud ning selles oleva vee ja rasu tasakaal on häiritud. Väsimus ja vedelikupuudus tekitavad aga tumedaid silmaaluseid ning nahk näeb üldiselt välja kahvatum, elujõuetum ja tuhmim.
Kahjuks on pikema aja jooksul tekkivad kahjustused veelgi silmnähtavad. Nende hulka kuuluvad nii sügavamad kui õrnemad kortsud, mis on samuti selged märgid enneaegsest vananemisest. Liiga suures koguses suhkru tarbimine tekitab nahas protsessi, mille jooksul kinnitavad suhkrumolekulid end nahas olevate kollageenirakkude külge ning hakkavad neid lõhustama.
Minu soovitus on, et kui sind ootab lähiajal ees mõni pidustus, püüa vähemalt sellele eelnevatel päevadel hoida oma dieet tasakaalus ning toituda võimalikult puhtalt ja täisväärtuslikult. Proovi vahetult enne peole minekut teha ka veidi trenni, kuna mitmed uuringud on näidanud, et kipume treeningu järgsetel tundidel tegema tervislikumaid valikuid. Kui võimalik, söö võimalikult toitaineterikast toitu ning joo palju vett. Ka peo ajal püüa alkohoolsete jookide vahel juua puhast vett või mõnda muud alkoholivaba alternatiivi. Pärast pidu koju jõudes joo samuti suur klaasitäis vett ning kanna puhtale näole sügavuti niisutavat kreemi, mis aitab selle taastumisprotsessi ergutada. Üks toimiv nipp, mida ise pärast pidustusi alati järgida püüan, on juua koju jõudes liiter külma vett ning võtta kaks paratsetamooli ning neli kuni kuus söetabletti. Need aitavad alkoholi kiiremini kehast väljutada ning takistavad selle imendumist vereringesse.
Olemas on palju viise, kuidas keha puhitust ja enneaegset vananemist vältida. Kuigi see kõlab kui lihtne klišee, peaks regulaarne vee joomine tõepoolest sinu prioriteet olema. Kaks liitrit päevas seda maagilist ja puhast eliksiiri aitab sinu kehal kiirelt taas tervislikku rutiini saavutada. Püüa oma peojärgsesse menüüsse lisada ka aluseline hommikusöök ning lõuna, millesse lisad spirulina pulbrit, spinatit, lehtkapsast ja avokaadot. Need aitavad pärast alkoholi ja muude happeliste toitude ning jookide tarbimist sisemisi põletikulisi protsesse leevendada. Värskendav C-vitamiin ja antioksüdantide rikkad punased puuviljad aitavad samuti keha turgutada.
Lisaks sellele on olemas ka rohkelt efektiivseid nahahooldustooteid, mis aitavad säilitada nooruslikku, tervet ja säravat välimust ning leevendavad visuaalseid vananemise ja kahjustuste märke,“ jagab Dr Jain soovitusi. Tema sõnul on nahahooldustoodetes üheks parimaks koostisosaks hüaluroonhape, mis seob rakkudes veemolekule ning on üks võimsamaid nahka niisutavaid aineid. See aitab turgutada väsinuna näivat nahka, taastades selle loomuliku sära ja jume. Lisaks sellele aitavad mitmed hüaluroonhapet sisaldavad nahahooldustooted taastada nahas rakkude taastootmist ning seda ka visuaalselt ühtlustada.
Allikas: British GQ

Kommenteeri!


Reklaam